Jurnaliștii Forbes SUA au selectat 600 de persoane dintr-o listă de 15.000 de tineri antreprenori, lideri creativi și vedete considerați „cei mai buni dintre cei mai buni” în 20 de domenii de activitate, de la sportă, artă până la finanțe, sanatate sau știință.
Anda Gânscă se află pe locul 10 în topul dedicat domeniului „Marketing și Publicitate”.
Ea a plecat la 18 ani din Cluj-Npoca pentru a studia la Stanford. După absolvire, a creat o aplicație de analiză statistică despre care presa internațională spune că va revoluționa piețele globale ale publicității și ale media online.
Voiam să studiez în străinătate, am găsit prin Google Search 15 universități din toată lumea și am aplicat la toate”, își amintește Anda Gânscă, CEO – ul platformei sociale pentru opinii Knotch, modalitatea prin care și-a hotărât destinul, în Cluj-Napoca, la 18 ani. Opt ani mai târziu, tânăra își conduce mașina spre biroul ei din Silicon Valley, acordând în același timp la telefon interviul pentru Business Magazin în română, cu o combinație de accent ardelenesc și american.
Este una dintre zilele ei aglomerate, în care seara pleacă spre New York, unde se află cel de-al doilea birou al companiei. Gânscă este CEO-ul Knotch, start-up pe care l-a fondat în 2012 împreună cu o prietenă și care a revoluționat modalitățile de măsurare a efectului generat în rândul publicului de conținutul media. Veniturile companiei nu sunt publice, iar Gânscă este discretă în ce privește cifrele legate de aceasta, din cauza clauzelor de confidențialitate convenite împreună cu partenerii implicați, însă publicațiile internaționale vorbesc despre o finanțare de 1,5 milioane de dolari de la Universitatea Stanford și companiile de investiții Great Oaks Venture Capital și Greylock Partners obținută în 2013.