POVESTEA tristă a Transfăgărășanului. Ce nu se știe despre ”drumul dintre nori”, unul dintre cele mai frumoase din România
La data de 20 septembrie1974 a fost inaugurat drumul național Transfăgărășan, care cuprinde cel mai lung tunel rutier din România (887 m), situat la cea mai mare altitudine din țară: 2.045 m.
Pentru realizarea celor 91 de kilometri de șosea s-au dislocat circa 3 milioane de tone de rocă, s-au facut 830 de lucrări transversale și 290.000 de metri cubi de zidărie. Pentru realizarea tunelului Capra – Balea – cel mai lung din România, cu o lungime de 887 m – au fost escavați peste 41.000 metri cubi de rocă. De asemenea, s-au folosit 20 tone de dinamită, 3.573 tone de ciment, 89 tone de oțel beton, 24.000 ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patrați de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 metri liniari de țeavă, 50 tone de confecții metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietriș, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat.
Ideea construirii acestui drum i-a aparținut lui Nicolae Ceaușescu care a vrut să asigure un drum strategic peste munți, folosit îndeosebi de militari. Ca urmare a invaziei Cehoslovaciei de către trupele sovietice, în 1968, România era o țintă în vizorul armatei roșii. Până la construcția acestuia, Munții Făgăraș nu puteau fi trecuți, în acea zonă, nici măcar folosind calul.
Citește continuarea pe DESCOPERĂ!