Prima pagină » Magazin » Presa internațională: IA ROMÂNEASCĂ e din nou la modă. Este folosită și în campania electorală

Presa internațională: IA ROMÂNEASCĂ e din nou la modă. Este folosită și în campania electorală

Presa internațională: IA ROMÂNEASCĂ e din nou la modă. Este folosită și în campania electorală
Presa străină vorbește despre popularitatea iei românești și despre modul în care bluza tradițională a fost încorporată în campania electorală.

Cel mai apreciat articol vestimestar din România este ia cu motive tradiționale, scriu jurnaliștii Associated Press, într-un articol preluat inclusiv de Washington Post.

„Acest articol vestimentar este vechi de secole, dar a dispărut din vedere în timpul erei comuniste, autoritățile încercând să elimine tradițiile rurale. Acum, bluza s-a întors – apărând chiar și în campania prezidențială”, se explică în materialul AP.

Jurnaliștii străini spun, de asemenea, că ia poate fi văzută în prezent peste tot pe străzile Capitalei și că acesta „este un semn că românii se întorc la origini după un sfert de secol de la prăbușirea regimului sovietic”.

„Bluza este un articol vestimentar subțire cu broderii complicate purtat inițial de nobilii bizantini în secolul al șaisprezecelea și ulterior adoptat de către țărani”, se mai spune în articolul din presa străină.

Cei de la AP menționează, totodată, că premierul Victor Ponta a introdus în campania sa electorală postere pe care apar ii țărănești brodate în culorile drapelului românesc – roșu, galben și albastru.

„Este un mesaj care sugerează faptul că acest candidat este un lider al românilor”, a declarat etnograful Bianca Ciobanu de la Muzeul Țăranului Român pentru AP. „A fost reinventat, purtată pe fuste sau blugi, urbanizat, dar este bine că o vedem din nou”, a mai adăugat ea.