Președintele CNA, Laura Georgescu, a cerut, în ședința de joi, reprezentanților Realitatea Media ca Realitatea TV să nu mai titreze că „Șeful CNA șicanează Realitatea Media” și să nu mai folosească licența Realitatea TV, primită gratuit de la stat, „într-un război” cu CNA.
Membrii Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) au discutat, în ședința de joi, cu reprezentanții societății Realitatea Media SA – directorul executiv Mura Frânculescu și avocatul Gabriel Baciu – despre situația mărcii Realitatea TV.
În acest context, Laura Georgescu, președintele CNA, le-a spus reprezentanților Realitatea Media: „De trei luni de zile, CNA a strâns peste 26 de notificări și adrese de la E-Boutique KFT (societate controlată de Elan Schwartzenberg, n.r.), peste 20 de la Realitatea Media SA și mai avem vreo 18 în scandalul cu Ridzone (care deține licența România TV, n.r.). Ne-am văzut asediați de un număr foarte mare de notificări și de solicitări de punere în aplicare a unor lucruri care nu țineau câtuși de puțin de obiectul de activitate al Consiliului (…). V-am chemat pentru o discuție clarificatoare ca să înțelegem cum putem să scăpăm de aceste peste 50 de adrese la care trebuie să facem un răspuns ca să ne vedem și noi de treabă”.
„După trei luni de zile am înțeles că avem o speță în care E-Boutique KFT revendică diverse de la Realitatea Media. Am înțeles că am o problemă cu Realitatea Media care revendică diverse de la Win Win Business & Lobby Company Limited. Am înțeles că am o speță că acționariatul pe care l-ați cerut doar notificat la CNA în 11 martie este și el atacat într-o a treia speță. Și mai avem de-a face cu ultima, cu schimbarea administratorului judiciar de mai multe ori. Îmi declar public neputința de a cuprinde toate valențele juridice ale acestor multe încrengături procesuale”, a spus Laura Georgescu.
Ea a mai spus că din acest motiv i-a cerut Murei Frânculescu ajutorul, prin casa de avocatură Țâru (casa de avocatură a Realitatea Media, n.r.).
De asemenea, la solicitarea Laurei Georgescu, Mura Frânculescu a confirmat că i s-a cerut ajutorul.
„O să vă rog atunci pentru corecta informare a telespectatorilor să ștergeți «Șeful CNA șicanează Realitatea Media» (…) Șeful CNA s-a transformat în sluga dumneavoastră și încearcă să priceapă ce are de făcut într-un hățiș juridic care, dacă mă întrebați ca jurnalist, nu face decât să mă ducă în niște labirinturi în care să mă pierd. Ca om de lege, nu am încă competența să mă pronunț și las instanțele și organele competente să o facă”, a spus Laura Georgescu.
Ea a mai cerut reprezentanților Realitatea Media să nu mai folosească licența Realitatea TV, primită gratuit de la stat, într-un război cu CNA.
„Încercarea repetată, care a început în 21 august, plângere penală pentru șefa CNA și care s-a terminat astăzi dimineață cu mizeriile respective (nu a precizat la ce se referă, n.r.), o să vă rog frumos din probitate și deontologie profesională să le faceți direct cu plângeri penale, pentru că aveți toate pârghiile democratice să declanșați orice gen de anchetă (…) Dar nu folosiți o frecvență gratuită (cea a Realitatea TV, n.r.) într-un război cu o instituție care nu face altceva decât să vă ajute pe dumneavoastră să vă duceți la bun sfârșit misiunea pe care v-ați luat-o în secunda în care ați venit să vă luați licența”, le-a mai spus Laura Georgescu reprezentanților Realitatea Media.
Ea a mai spus că atunci când a intrat în CNA nu știa despre scandalul uriaș de la Realitatea TV.
„Am intrat în această instituție neștiind că avea să mă aștepte scheletele unui scandal uriaș pe mărci, pe acționariat, firme care-și plimbă una alteia (…) Haideți să punem punct, suntem oameni maturi, și cred că ar fi cazul să oprim aici orice lucru și să înțelegeți că nu facem altceva decât să încercăm să vă ajutăm, răspunzând însă solicitărilor care ne vin oficial. Oficial suntem la a nu știu câta corespondență cu E-Boutique KFT”, a spus Laura Georgescu.
În schimb, Mura Frânculescu, directorul executiv al Realitatea Media, i-a spus că Realitatea Media SA nu înțelege de ce subiectul mărcii Realitatea TV a fost pus pe ordinea de zi a ședinței CNA de joi, în condițiile în care Tribunalul București a dispus, pe 23 mai, ca cele 126 de mărci naționale și una comunitară, printre care se numără și Realitatea TV, să fie administrate de Realitatea Media SA, până la soluționarea definitivă și irevocabilă a litigiilor cu privire la ele.
Și Gabriel Baciu, avocatul Realitatea Media, a spus că decizia Tribunalului – document pe care reprezentanții Realitatea l-au înmânat joi membrilor CNA – „atestă că mărcile sunt încă în patrimoniul Realitatea Media SA, iar această entitate juridică a fost desemnată administrator sechestru asupra acestor mărci”.
„Mărcile nu au părăsit patrimoniul, sunt în patrimoniul Realitatea Media SA, care dispune de ele până la soluționarea irevocabilă a dosarului de fond în ceea ce privește anularea procesului verbal de licitație și a contractului de cesiune mărci. Această soluționare irevocabilă va avea loc într-un timp destul de îndelungat, având în vedere procedurile judiciare din România, căile de atac, care se pot exercita atât de o parte, cât și de cealaltă”, a spus avocatul Gabriel Baciu. „Prin decizia Tribunalului s-a dispus înscrierea la OSIM și la CNA. În accepțiunea noastră, ar fi fost de datoria Tribunalului să comunice celor două entități, având în vedere că se face înscriere pentru opozibilitate”, a spus avocatul.
În schimb, Laura Georgescu a spus că decizia Tribunalului nu a fost transmisă în mod oficial CNA, Consiliul neștiind astfel care este situația mărcilor Realitatea Media.
Pe de altă parte, avocatul Gabriel Baciu a spus că E-Boutique KFT are o mulțime de procese cu Realitatea Media.
„E-Boutique KFT are o grămadă de procese cu Realitatea Media SA. Nu știu în ce calitate face E-Boutique KFT cereri la CNA pentru mărci care ar aparține Win Win. Nu cred că Win Win i-a dat vreun mandat lui E-Boutique KFT. În dosarul 14660/3/2013, Tribunalul București a admis cererea unui creditor al Realitatea Media SA și a dispus înlăturarea de la masa credală a E-Boutique KFT. Deci nici nu mai are calitatea de creditor. Dar, chiar dacă am accepta că este creditor, acest E-Boutique KFT a solicitat tocmai ridicarea licenței de emisie a Realitatea. În ce fel urmărește el eficientizarea activității și recuperarea creanței dacă prin măsura pe care o cere blochează activitatea. Acționează cu rea credință, este evident”, a mai spus Gabriel Baciu.
Pe de altă parte, răspunzând unei întrebări puse de membrul CNA Monica Gubernat, avocatul Gabriel Baciu a spus că, pe 23 septembrie, la Curtea de Apel a avut loc un proces în care s-a susținut de către E-Boutique KFT diminuarea creanței unui alt creditor, și anume GMG Media Box (controlată de Cozmin Gușă și Maricel Păcuraru, n.r.). „Curtea a aprobat această diminuare, dar nu a statuat că E-Boutique va intra pe lista de creditori sau altceva”, a spus Gabriel Baciu.
„Și cu toată această diminuare a creanței GMG Media Box, GMG rămâne principalul creditor. În tabelul creditorilor, E-Boutique nu există la masa credală”, a spus și Mura Frânculescu, directorul executiv al Realitatea Media.
Pe de altă parte, Elan Schwartzenberg a înștiințat, pe 21 mai, CNA că este proprietarul tuturor mărcilor Realitatea Media, precizând totodată că orice solicitare de autorizare a unei televiziuni cu denumirea Realitatea Plus necesită acordul său.
În acest document, Elan Schwartzenberg aduce la cunoștința CNA faptul că societatea Realitatea Media SA își desfășoară activitatea sub egida mărcilor Realitatea Media, deținute de societatea Win Win Business & Lobby Company Limited, ca urmare a contractului de cesiune încheiat în data de 18 aprilie 2012 între SC Realitatea Media SA, în calitate de cedent, și Win Win Business & Lobby Company Limited, în calitate de cesionar.
Schwartzenberg face trimitere și la soluția pronunțată de Curtea de Apel București, prin care acest contract de cesiune de mărci, „având ca obiect transferul tuturor drepturilor și obligațiilor asupra mărcilor Realitatea Media, își păstrează pe deplin valabilitatea, titular cu drepturi depline asupra mărcilor Realitatea Media fiind în acest moment societatea Win Win Business & Lobby Company Limited”.
„Astfel, în conformitate cu prevederile art. 2.2 și 2.3 din contractul de cesiune mărci indicat anterior, cesiunea mărcilor Realitatea Media este totală, în sensul că transmiterea prin cesiune a drepturilor asupra mărcilor Realitatea Media se realizează pentru toate produsele și/ sau serviciile pentru care sunt înregistrate mărcile Realitatea Media, și definitivă, producându-și efectele în întreg teritoriul, fără nicio restricție”, mai spune Elan Schwartzenberg.
Totodată, Elan Schwartzenberg atrage atenția cu privire la faptul că „societatea Realitatea Media SA nu mai deține în proprietate mărcile Realitatea Media”.
„În aceste condiții, orice posibilă solicitare venită din partea oricărei persoane de a se autoriza o licență pentru orice serviciu de programe cu denumirea Realitatea Plus în vederea transmisiilor televizate necesită acordul prealabil al societății Win Win Business & Lobby Company Limited, unica deținătoare a mărcilor Realitatea Media. Menționăm că, în calitate de creditor al acestei societăți, interesul nostru este ca mărcile Realitatea să beneficieze de o protecție sporită pentru a-și păstra valoarea. Mai mult decât atât, toate demersurile inițiate au fost făcute cu scopul de a împiedica obținerea unor licențe asupra unor mărci similare mărcilor Realitatea Media, care ar putea genera un risc mare de confuzie, de natură să stragă scăderea drastică a valorii mărcilor Realitatea”, mai spune Elan Schwartzenberg.
Acesta face referire la faptul că o societate deținută de Cozmin Gușă și Maricel Păcuraru a primit de la CNA, pe 17 ianuarie 2013, o licență audiovizuală prin satelit pentru lansarea televiziunii Realitatea Plus, care ar urma să emită în România, țările din Balcanii de Vest și Republica Moldova, dar care nu a fost încă pusă în funcțiune.
Totuși, Tribunalul București a admis, pe 23 mai, cererea formulată de Realitatea Media SA și a suspendat efectele contractului de cesiune prin care compania Win Win Business & Lobby Company Limited, controlată de Elan Schwartzenberg, a devenit proprietarul mărcilor Realitatea.
„Decizia de astăzi a justiției, la care ne așteptam, sugerează cel puțin două lucruri: primul înseamnă blocarea demersului fraudulos de devalizare a patrimoniului SC Realitatea Media SA prin încercarea de înstrăinare a brandului. În al doilea rând, îi lasă pe cei care încercau să-și negocieze influențe, bani, avantaje pe marginea deciziei Curții de Apel fără această posibilitate, dovedindu-i ca fiind interesați doar de a-și înșela temporar partenerii, negociind ceea ce nu aveau niciodată, respectiv dreptul de proprietate al mărcilor”, a declarat atunci Cozmin Gușă.
Contactat la momentul respectiv de MEDIAFAX, avocatul Gheorghe Piperea, care îl reprezintă în instanță în acest conflict pe Elan Schwartzenberg, a declarat că decizia Tribunalului București reprezintă un abuz și va fi atacată cu recurs la Curtea de Apel.
Societatea Realitatea Media, care deține televiziunea de știri Realitatea TV, se află în insolvență din septembrie 2011. Administratorul judiciar al Realitatea Media este Judiciar HM Expert IPURL.