Prietenii de pe Facebook îți sunt într-adevăr prieteni? Ce a descoperit o tânără din SUA

Publicat: 29 04. 2012, 09:22
Actualizat: 29 05. 2013, 01:47

O tânără din Portland, SUA, a luat decizia de a-i cunoaște personal pe toți prietenii săi de pe Facebook, scrie digg.com.

Experimentul a început în urmă cu doi ani, când Tanja Hollander a observat că are 626 de prieteni pe Facebook, dar că pe mulți dintre ei nu i-a cunoscut personal până acum.

”Printre cei 626 de prieteni se numărau persoane pe care nu le întâlnisem niciodată, dar și oameni cu care nu vorbisem până acum în viața reală: prieteni ai prietenilor, oameni de afaceri sau contacte pe care le adăugasem strict din punct de vedere profesional”, povestește ea. ”În acel moment, m-am decis să-i cunosc pe toți, cu ajutorul singurului mijloc de care dispuneam, aparatul de fotografiat”, spune Tanja.

Până acum, tânăra a fotografiat aproape o treime dintre ei. Bineînțeles că, între timp, numărul acestora a crescut. Tanja și-a făcut prieteni noi, în special datorită proiectului său. Tânăra a dorit să-i cunoască atât pe ei, cât și familiile acestora, casele în care trăiesc, mesele la care stau sau canapelele pe care se odihnesc.

Prietenii săi, virtuali sau reali, au primit cu entuziasm ideea proiectului. Mulți s-au oferit să o ajute, iar unii i-au pus la dispoziție propriile apartamente, ca să aibă unde locui în timpul vizitelor. ”Am fost surprinsă de generozitatea oamenilor”, spune Tanja. ”Câteodată trebuie doar să petreci puțin timp față în față cu o persoană ca să o cunoști cu adevărat și astfel să pui bazele unei relații de prietenie”, crede ea.

Tanja a avut privilegiul și resursele necesare pentru a petrece acest timp, fiind sponsorizată de mai multe instituții, printre care și Muzeul de Artă din Portland.

”Paradoxul societății actuale constă în faptul că dispunem de mijloace tehnologice care ne permit să cunoaștem tot mai multe persoane, dar parcă suntem tot mai singuri”, spune Tanja.

Ea recunoaște însă și importanța rețelei de socializare, care a jucat un rol important în promovarea proiectului său. ”Facebook nu trebuie să fie un înlocuitor al relațiilor reale, ci un mod de a începe aceste relații”, consideră tânăra.