Primareclamădin lume concepută exclusiv prin intermediul inteligenței artificiale a fost filmată de britanicul Kevin Macdonald, regizorul devenit celebru pentru lungmetrajul „Ultimul rege al Scoției/ The Last King of Scotland” și premiat cu Oscar pentru documentarul „One Day in September” (1999), despre povestea teroriștilor palestinieni care au luat ostateci sportivii israelieni la Jocurile Olimpice de la Munchen din 1972.
Scenariul reclamei a fost scris în întregime de un program pus la punct de IBM, la solicitarea companiei care produce automobilele Lexus, potrivit prestigedigital.net.
Reclamadurează 60 de secunde și a fost vizionată în premieră pe 15 noiembrie. Pentru realizarea ei, programul informatic a analizat clipurile publicitare premiate în ultimii 15 ani, dar și parametri legați de inteligența emoțională, preferințele spectatorilor și intuiția umană.
„Am dezvoltat un set de algoritmi bazat pe psihologie și pe ultimele teorii despre cum împarte creierul emoțiile pe categorii,” explică Reece Medway de la IBM. „Programul poate înțelege orice text și poate alege teme cheie, cum ar fi fericire, tristețe, furie sau încredere.”
„În loc să-i spunem computerului ce să facă, i-am încărcat o serie de date și l-am antrenat, apoi i-am dat drumul la treabă,” explică Will Nuthbrown, unul dintre programatori.
„Rolul meu a fost de a reda cât mai fidel scenariul scris de Inteligența Artificială,” spune regizorulKevin Macdonald. „Cu mici intervenții, ici-colo, ca să nu se simtă rigoarea computerului. Cred că nouă, oamenilor, ne place să credem că avem un fel unic de a înțelege lumea, pe care mașinăriile nu îl pot înțelege. Și va fi foarte interesantă reacția oamenilor când vor realiza că râd sau plâng impresionați de scenariul scris de Inteligența Artificială. Cât despre reacția computerului, dacă ar putea analiza reclama pe care am făcut-o… cred că ar zice „Ți-ai bătut joc de munca mea!„, cum fac toți scenariștii din lume.”