Prima pagină » Magazin » Problema necunoscută a producătorilor de mașini electrice din întreaga lume

Problema necunoscută a producătorilor de mașini electrice din întreaga lume

Problema necunoscută a producătorilor de mașini electrice din întreaga lume
Detalii pe gândul

În prezent, Tesla și producătorii auto din Japonia și Germania folosesc diverse prize și protocoale de comunicație pentru a face legătura între baterii și încărcătoare, dar companiile au nevoie de o soluție universală, dacă vor ca trendul mașinilor electrice să accelereze, scrie Business Insider.

Producătorii auto din spatele tehnologiei câștigătoare vor beneficia de pe urma lanțului furnizor de energie electrică și șoferii mașinilor electrice nu se vor mai teme de drumurile lungi, care necesită reîncărcarea acumulatorilor.

Banca elvețiană UBS a estimat că un buget de 360 miliarde dolari va merge în dezvoltarea infrastructurii globale de încărcare a mașinilor electrice, în următorii opt ani.

Pentru a înființa ceea ce se numește CCS (Combined Charging System), BMW, Daimler, Ford și Volkswagen, au anunțat în noiembrie 2017 că vor construi 400 de stații de încărcare pentru mașini electrice, în 18 țări europene, până în anul 2020.

„În general, vorbim despre securizarea investițiilor pentru cei care injectează bani în mobilitatea electrică”, a declarat Claas Bracklo, șeful diviziei de electromobilitate de la BMW și președintele inițiativei CharIN (Charging Interface Initiative), care susține proiectul major CCS. „Am fondat CharIN pentru a beneficia de o poziție favorabilă”.

„Războiul standardelor de încărcare”

Dincolo de CCS, mai există alte trei standarde de încărcare rapidă a bateriilor: sistemul super-rapid de la Tesla, CHAdeMO, dezvoltat de japonezii de la Nissan și Mitsubishi și GB/T, al chinezilor – cea mai mare piață auto electro din lume.

„Cred că, în decursul timpului, CHAdeMO și CCS vor deveni unul și același, migrând spre CCS, deci rămâne de văzut ce se va întâmpla cu Tesla”, a declarat Pasquale Romano, CEO-ul companiei ChargePoint din Silicon Valley, care gestionează una din cele mai vaste rețele de stații pentru vehicule electrice din lume.

Până acum, s-au înființat 7.000 de stații CCS în lume, potrivit CharIN, iar jumătate din acestea sunt în Europa. UE susține CCS ca standard pentru fast-charging, dar nu interzice și alte formate de alimentare/încărcare.

În comparație, în Japonia și Europa există 16.639 stații compatibile CHAdeMO, în SUA sunt 8.496 stații Tesla și China se laudă cu 127.434 stații GB/T.

Fiecare standard de încărcare a mașinilor electrice are plusuri și minusuri. Sistemul Tesla este destinat exclusiv clienților companiei, iar CCS dispune de o dublă priză, care oferă curent DC și AC, devenind un standard pentru șoferi.

CHAdeMO le permite mașinilor „să vândă” electricitate înapoi în sistem, lucru care contribuie la stabilizarea rețelelor și le oferă șoferilor șansa de a câștiga ceva bani.

Cele mai multe prize folosite pentru încărcarea mașinilor electrice utilizează curentul alternativ și sunt lente, față de sursele DC (curent continuu).

Cele mai rapide stații de încărcare, capabile să furnizeze până la 400 kW, pot reîncărca bateriile în 10 minute, față de 10-12 ore, timpul necesar în unele stații AC.

În altă ordine de idei, Tomoko Blech, reprezentantul CHAdeMO în Europa, a declarat că disputa pe marginea standardului de încărcare a mașinilor electrice nu are rost, deoarece industria se află într-o fază prea incipientă.

Alții consideră că vor exista mereu standarde diferite de încărcare. „Dacă ai o mașină pe benzină, o poți alimenta oriunde în lume. Este cel mai bun lucru de care poți beneficia”, a declarat Nicolas Meilhan, analist șef în cadrul firmei de consultanță Frost & Sullivan. „Mașinile electrice nu o să-ți ofere așa ceva”.

60 de stații în România, până în 2020

La finele lui 2017, dezvoltatorul de proiecte de energie verde Renovatio, deținut de acționarii români Alexandru Teodorescu și Aurel Arion alături de o firmă înregistrată în Cipru, a anunțat că a  primit o finanțare din fonduri europene prin care va instala 60 de stații de încărcare pentru mașini electrice până în 2020, informa, la acea vreme, Ziarul Financiar.

Recomandarea video

Mediafax
Alarma medicilor: Boala care revine și amenință bebelușii
Digi24
Avionul premierului slovac a fost puternic avariat pe aeroportul din Bruxelles: „Nu se mai poate zbura cu el”
Cancan.ro
BREAKING | Wiz Khalifa, condamnat în România la 9 luni de închisoare cu executare!
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Detaliul din biroul lui Vladimir Putin care a dat de gol o nouă minciună a propagandei Kremlinului
Mediafax
Sărbătorile dăunează grav sănătății. Ce probleme medicale riscă românii în această perioadă
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Guvernul va achita o datorie veche de peste 30 de ani către SUA, pentru un credit folosit la importul de bumbac
Cancan.ro
A început războiul pentru averea Rodicăi Stănoiu! Moștenitorii surpriză, care i-au luat fața Puișorului
Ce se întâmplă doctore
Vremea se schimbă radical înainte de sărbători! Care sunt zonele în care va ninge abundent de Crăciun
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Un român a mers ani de zile cu o Toyota hibrid, dar nu i-a făcut niciun schimb de ulei: „Am crezut că e electrică”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. ION: – Părinte, am voie să mă uit după femei cu posteriorul mare?
Descopera.ro
Care este gradul de ocupare în hotelurile din România de Crăciun și Revelion?