„Vânzarea de către Lindt a figurinelor din ciocolată în formă de urs și ambalate în staniol auriu cu fundă roșie nu reprezintă o atingere adusă mărcii Goldbären (‘Ursul de aur’) a Haribo și nicio imitație ilicită a produselor sale din gelatină”, a decis curtea cu sediul în Karlsruhe într-un comunicat. Această dispută judiciară a început la sfârșitul anului 2012.
Marca germană Haribo, care comercializează ursuleți gumați cu diferite gusturi de fructe, a depus plângere împotriva producătorului de ciocolată Lindt&Sprünglin pentru că i-a copiat celebra marcă. Ursul Lindt pus în cauză, comercializat sub numele de ‘Lindt Teddy’, a ajuns în rafturile germane în toamna anului 2012 înainte de Sărbătorile de Crăciun.
Inspirat din iepurașul de ciocolată care este un best-seller al mărcii Lindt de Sărbătorile de Paști, ursul este învelit în staniol auriu și are în jurul gâtului o fundă.
În primă instanță, un tribunal din Koln a dat dreptate Haribo, estimând că s-ar putea face confuzie între cele două mărci. Dar în apel s-a stabilit că „nu există o asemănare suficientă”. Pentru a pune capăt disputei, cazul a fost dus în fața Curții federale, cea mai înaltă jurisdicție a țării, scrie Agerpres.