Din totalul vehiculelor vândute prin intermediul programului Rabla, 47% au fost livrate de Dacia. Cu peste 16.200 de unități comercializate – aproximativ 40% din vânzările totale ale mărcii – Logan berlină este cel mai popular model Dacia în România.
„Acest rezultat ar fi putut fi mai bun dacă piața locală nu ar fi suferit în 2017 impactul masiv al importurilor de vehicule de ocazie, în contextul în care România a înregistrat anul trecut un record trist în domeniul înmatriculărilor de mașini uzate”, arată un comunicat al companiei.
Logan MCV a continuat să fie cel mai vândut model break din România (3.200 unități). Lansată la sfârșitul primului semestru, versiunea Stepway reprezintă un sfert din vânzările totale ale modelului Logan MCV.
Sandero domină detașat segmentul B-hatch și, cu peste 8.400 de unități livrate, se plasează pe locul al doilea în clasamentul pe modele, peste 75% din clienți alegând versiunea Sandero Stepway.
Prima generație a modelului Duster a realizat în 2017, cu aproape 8 300 de unități comercializate, cea mai bună performanță din întreaga sa carieră. Prezentat la Salonul de la Frankfurt, noul SUV Dacia a fost lansat în luna decembrie pe piața din România. În decurs de numai trei săptămâni au fost vândute 600 de unități, din care primele 100 de exemplare au fost comandate exclusiv online.
Cu peste 950 de unități livrate, din care 40% în versiune Stepway, Lodgy și-a consolidat poziția de lider în segmentul monovolumelor. Rezultate bune au fost înregistrate și de modelele Dokker și Dokker VAN, acesta din urmă reușind să atingă, cu 3 371 de unități, cea mai bună performanță de la lansarea sa în 2012, mai arată comunicatul.
Pe piețele externe compania a vândut anul trecut 611.973 vehicule, cu 12% mai multe față de anul 2016. Europa domină în clasamentul pe regiuni, cu peste 460.000 de vehicule vândute în 2017.
Franța este prima destinație de export, cu aproape 120.000 de unități, cea mai bună performanță înregistrată până în prezent. Dacia se situează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen, rezultat care se bazează în principal pe succesul modelelor Duster și Sandero.
Germania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de aproape 65.000 de unități.
Italia se situează pe poziția a treia, cu peste 63.000 de unități, urmată de Spania, unde au fost vândute anul trecut mai mult de 56.000 de vehicule marca Dacia.
În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 25.211 unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul piețelor externe ale mărcii.