Publicația Newsweek, devenită exclusiv digitală în ianuarie, va fi vândută grupului IBT Media
Oficialii IBT Media au anunțat sâmbătă, într-un comunicat de presă, că vor prelua marca Newsweek și operațiunile în online ale acestei publicații de la compania IAC, care deține în prezent revista.
Tranzacția nu va include și site-ul de informații The Daily Beast, care va rămâne în portofoliul IAC.
Vânzarea se va concretiza săptămâna viitoare și va fi urmată de o perioadă de tranziție de până la 60 de zile. Valoarea tranzacție nu a fost făcută publică.
„Având în vedere expertiza noastră în dezvoltarea unor branduri digitale și puterea mărcii Newsweek, credem că putem să facem din această operațiune una profitabilă”, a declarat Etienne Uzac, cofondator și chief executive officer al IBT Media. „Modelele financiare pe care le are Newsweek sunt diferite de ceea ce face IBT. Punând la un loc toate aceste lucruri, considerăm că există o mulțime de oportunități de creștere”, a mai spus Etienne Uzac.
Acesta a precizat că Newsweek nu va reveni la formula tipărită și se va dezvolta doar în online.
„Suntem o companie care are doar operațiuni digitale și acesta este punctul nostru forte. În viitor ar putea să existe oportunități pentru print, însă acest lucru nu este valabil în prezent”, a spus Uzac.
Tina Brown, redactorul-șef al Newsweek/Daily Beast Co., va rămane la The Daily Beast, a mai spus Etienne Uzac. Totodată, angajații Newsweek vor trece printr-un proces de evaluare pentru a se stabili dacă se potrivesc cu planurile pe care IBT le are pentru Newsweek, în noua formulă.
Compania IBT Media are sediul în New York și deține site-ul de informații The International Business Times (www.ibtimes.com).
Săptămânalul american Newsweek, a cărui ultimă ediție tipărită a apărut pe piață pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicație exclusiv digitală, a fost scos la vânzare în luna mai, după cum a confirmat, la momentul respectiv, Barry Diller, CEO al IAC, care deține revista.
Știrea despre scoaterea la vânzare a Newsweek, care a fuzionat în 2010 cu site-ul de informații The Daily Beast, apăruse cu mai mult timp înainte în publicația Variety.
Diller a spus, la sfârșitul lunii mai, că „i-ar plăcea” să vândă Newsweek, explicând: „Vreau să mă concentrez pe The Daily Beast, pentru că eu cred că The Daily Beast are un potențial de viitor nelimitat și de aici trebuie să pornim”.
Site-ul The Daily Beast a fost lansat în urmă cu patru ani. După doi ani, business-ul The Daily Beast a fost unit cu legendara revistă Newsweek – pe care The Washington Post Company a vândut-o, în 2010, miliardarului american Sidney Harman, pentru suma de 1 dolar.
Fondat în 1933, de un fost jurnalist al publicației Time, și preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek este un nume de marcă al presei americane. Însă, în cei doi ani care au precedat deciziei de a elimina versiunea sa tipărită, Newsweek a înregistrat pierderi de 70 de milioane de dolari.
În iulie 2012, grupul de internet american IAC, controlat de familia Harman, a anunțat preluarea controlului asupra companiei The Newsweek Daily Beast, formată în 2010. La momentul respectiv, Barry Diller, CEO al IAC, a spus că grupul său studiază noi opțiuni în ceea ce privește controlul companiei Newsweek/Daily Beast, după ce coproprietarul acesteia, familia Harman, a decis să-și limiteze investițiile, fără a-și ceda acțiunile. Diller a precizat că familia Harman a ales să facă acest lucru după decesul, cu un an înainte, al magnatului media Sidney Harman.
Pe 31 decembrie 2012 a fost publicată ultima ediție tipărită a Newsweek, iar din ianuarie săptămânalul a devenit exclusiv online.