Studiul a fost realizat de Cult Market Research, în luna februarie, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Astfel, 32% dintre femeile din studiu consideră că bărbatul care oferă cadou ciocolată le apreciază cu adevărat, iar bărbații care oferă astfel de cadouri sunt percepuți ca fiind atenți la nevoile femeilor de către 42% dintre respondente. În schimb, doar 23% dintre femei consideră același lucru despre flori.
Studiul mai arată că ciocolata este oferită de bărbații care vor să iasă din convenționalul gest al oferirii florilor și vor să arate iubitei că o apreciază.
Ciocolata este considerată un cadou sincer de 21% dintre femei, pe când florile sunt considerate un cadou sincer de doar 15% dintre acestea. Mai mult, 40% dintre femei consideră sinceritatea o caracteristică obligatorie a bărbatului ideal. În privința tipului de cadou, femeile primesc frecvent ciocolată (19%), bijuterii (15%) și îmbrăcăminte (9%), ocazional însoțite de flori.
„Ciocolata este considerată un afrodisiac și, mai mult decât atât, femeile care primesc cadou praline de ciocolată simt că sunt mai prețuite decât femeile care primesc flori. Florile sunt percepute mai mult ca un accesoriu, o extensie a cadoului. Ciocolata, în schimb, inspiră răsfăț, finețe și e un cadou care arată prețuire pentru persoana care îl primește (…)”, spune Ion Codreanu, master francizor Leonidas în România.
Anul trecut, Leonidas Ciocolată Belgiană a vândut în prima săptămână din martie aproximativ 1,5 tone de praline de ciocolată, o creștere de 20% față de perioada similară a anului precedent. Aproximativ 60% dintre cei care cumpără praline de ciocolată pentru a le oferi în această perioadă sunt bărbați.