Radio Figaro și Radio Clasic, două posturi de muzică clasică, vor să se lanseze în România
Radio Figaro și Radio Clasic au fost două dintre proiectele prezentate, marți, la concursul organizat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) pentru atribuirea unor noi frecvențe radio.
Consiliul Național al Audiovizualului organizează, în această perioadă, concursul pentru atribuirea unui număr total de 47 de frecvențe de radio, tematice și generaliste.
Marți, în fața CNA s-au prezentat reprezentanții societății Grupul Media Camina (G.M.C.) SRL (parte a trustului media Intact, controlat de familia Voiculescu), care au solicitat un număr total de 7 noi frecvențe pentru lansarea unui nou post de radio – Radio Figaro (cu profil muzical – muzică clasică) – și pentru extinderea rețelei Romantic FM (un post cu profil muzical – muzică ușoară retro).
Ambele solicitări ale Grupului Media Camina vizează frecvențe în localitățile Alba Iulia, Bacău, Bistrița, Cluj-Napoca, Focșani, Suceava și Vaslui.
La ședința CNA au fost prezenți trei reprezentanți ai Grupului Media Camina: Rodica Minculescu, director general al societății, Mircea Toader, director licențe al societății, și Victor Ferezan, manager de proiect Radio Figaro.
Potrivit Rodicăi Minculescu, societatea pe care o reprezintă dorește extinderea rețelei Romantic FM, care este unul dintre cele mai longevive branduri din industria radio din România. „Radio Romantic cred că este binecunoscut de către publicul din București în mod special (…) În luna ianuarie, aniversăm 20 de ani de existență Romantic FM”, a spus Rodica Minculescu.
Totodată, Rodica Minculescu a spus că societatea pe care o reprezintă dorește să lanseze un nou post de radio – Radio Figaro. „Avem acest proiect de radio de muzică clasică la care ținem mult (…) Prin intermediul Radio Figaro vrem să facem accesibilă muzica clasică publicului larg”, a spus Rodica Minculescu.
De asemenea, Victor Ferezan a precizat că Radio Figaro va aduce „cultura mai aproape de ascultător”. „Suntem oameni de radio, nu muzicologi, am încercat să gândim programul Radio Figaro din perspectiva cuiva profan, fără ca ascultătorul să fie copleșit de amploarea programului (…) Ideea de bază este să aducem cultura cât mai aproape de un ascultător care nu este avizat, dar care este interesat de ea”, a mai spus Victor Ferezan.
Pe de altă parte, întrebată de ce Grupul Media Camina s-a înscris la concurs, pentru aceleași localități, cu ambele proiecte – Radio Figaro și Romantic FM, Rodica Minculescu a spus: „Prioritatea noastră poate că ține și de atașamentul emoțional pe care îl avem față de Radio Romantic (…) Dar ne este greu să alegem între cele două”.
De asemenea, Rodica Minculescu a mai spus că tehnologia a evoluat, precizând că HD Radio există deja în România, cu toate că nu este încă uzitat, întrucât nu există o piață de receptoare HD de radio. „Dar viitorul acesta este. Noi dorim să creștem niște branduri. Vrem să creștem aceste branduri și, la un moment dat, să ne adaptăm tehnologiei”, a mai spus Minculescu.
Potrivit dosarului depus la CNA, Romantic FM deține în prezent două licențe. Romantic FM difuzează 24 de ore pe zi programe realizate în studioul de la București.
În cazul în care va primi noi frecvențe de la CNA, noile stații ale Romantic FM vor retransmite programul Romantic FM București.
Totodată, în cazul în care va primi frecvențe de la CNA, noul post Radio Figaro va difuza un program realizat în studioul din București al radioului.
Investiția inițială pentru punerea în funcțiune a noilor frecvențe este estimată la 8.800 euro pentru fiecare stație în parte, potrivit documentelor depuse la CNA.
În prezent, societatea Grupul Media Camina (G.M.C.) SRL deține un număr total de 37 licențe audiovizuale, dintre care 35 pentru Radio ZU și două pentru Romantic FM (din care câte una pentru difuzarea prin satelit).
Pe de altă parte, la concursul organizat marți de CNA s-a prezentat și societatea Dream Radio SRL, care a solicitat Consiliului trei frecvențe pentru lansarea Radio Clasic (cu profil tematic muzical-cultural) în localitățile Focșani și Onești, dar și pentru lansarea Radio Bucovina (profil muzical – popular), care ar urma să emită în Suceava.
Acționarii societății Dream Radio SRL sunt Daniela Păunescu (50%) și Geanina Marin (50%). Societatea a fost reprezentată în fața CNA de Dumitru Păunescu.
Radio Clasic va fi un post tematic (adult muzical-cultural), care va difuza program 24 de ore pe zi. Radio Clasic va difuza producții audiovizuale ale altor producători (muzică) – 99% și programe producție proprie – 1%. Grila de programe a Radio Clasic va cuprinde programe de informare (1%), programe educative și culturale – 2%, programe de divertisment și alte tipuri de programe – 87% și publicitate – 10%.
Pe de altă parte, Radio Suceava va fi un post tematic (tematic/muzical-popular), care va difuza program 24 de ore pe zi. Postul de radio va difuza producții audiovizuale ale altor producători (muzică) – 99% și programe producție proprie – 1%. Grila de programe a Radio Suceava va cuprinde programe de informare (1%), programe educative și culturale – 2%, programe de divertisment și alte tipuri de programe – 87% și publicitate – 10%.
Valoarea investiției în fiecare din cele două posturi de radio – Radio Clasic și Radio Suceava – este de 8.800 de euro, conform documentelor depuse la CNA.
Pe de altă parte, societatea Dream Radio SRL, care vrea să lanseze Radio Clasic și Radio Suceava, mai deține o licență audiovizuală – pentru postul de radio Dream FM, care emite în Bacău.
Tot marți, la concursul CNA s-au prezentat și societatea Coco Torana Invest SRL, care vrea să lanseze postul de radio cu tematică folclorică Bistrița FM (în localitatea Bistrița), societatea Maria Radio Erdely SRL, care vrea să lanseze postul cu profil religios Maria Radio (în Alba Iulia, Cluj-Napoca, Nucet și Târnăveni), dar și societatea Media Ten Production SRL, care vrea să lanseze un post de radio cu profil folcloric – Radio Bucovina (în Suceava).
De asemenea, marți, la concursul CNA, a participat și societatea Global Media Expert SRL, solicitând 15 noi frecvențe pentru postul de radio Sport Total FM, în localitățile Adjud, Alba Iulia, Bacău, Bistrița, Bălcești, Cluj-Napoca, Drăgășani, Nucet, Onești, Panciu, Petroșani, Slobozia, Suceava, Târnăveni și Vaslui.
Consiliul Național al Audiovizualului a demarat luni, 18 noiembrie, concursul pentru atribuirea unor frecvențe de radio, tematice și generaliste.
Inițial au fost scoase la concurs 71 de frecvențe, însă ulterior concursul pentru frecvența pe care a emis Click FM, căruia CNA i-a retras licența pe 18 iulie 2013 -, a fost amânat până la soluționarea situației juridice a acesteia. Totodată, marți, CNA a decis să amâne și concursul pentru cele 23 de frecvențele pe care a emis Radio Guerrilla, căruia CNA i-a retras licența pe 19 septembrie, până la soluționarea situației juridice a acestora.
Astfel, după amânarea concursurilor pentru frecvența Click FM și pentru cele 23 de frecvențe ale Radio Guerrilla, urmează să fie atribuite în urma concursului un număr total de 47 de frecvențe de radio.
Concursul se va întinde pe câte zile va fi necesar până la audierea tuturor solicitanților.
Rezultatele concursului ar urma să fie făcute publice după audierea tuturor societăților care concurează pentru calupurile tematice, respectiv generaliste.