RCS&RDS a primit, joi, aprobarea Consiliului Național al Audiovizualului (CNA) pentru a lansa televiziunile de documentare DigiWorld și DigiLife, care vor începe să emită de la 1 octombrie, în rețelele companiei de telecomunicații.
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a analizat, din nou în ședința de joi, solicitarea companiei RCS&RDS de modificare a licenței audiovizuale a Digi TV Info (care difuza până în prezent informații despre ofertele și serviciile companiei) în DigiLife. Totodată, Consiliul a analizat din nou o solicitare a S.C. Analog TV SRL din Timișoara (care are ca acționar tot RCS&RDS, n.r.) de cedare a licenței audiovizuale a televiziunii Analog TV către S.C. RCS&RDS SA și transformarea sa în DigiWorld.
Reprezentanții RCS&RDS – Bogdan Chirițoiu, manager de proiect DigiWorld și DigiLife, Lucian Mihai și Mihai Dinei – au venit joi pentru a doua oară în fața membrilor CNA, care în ședința de marți nu se lăsaseră convinși să aprobe lansarea DigiWorld și DigiLife. Atunci, unii membri ai Consiliului și-au exprimat temerile că, odată cu lansarea propriilor televiziuni de documentare, compania RCS&RDS va scoate din grilă canale concurente, ca Discovery și National Geographic.
De această dată, reprezentanții RCS&RDS le-au prezentat membrilor CNA și mostre de programe care urmează să fie difuzate pe DigiWorld și DigiLife.
După reanalizarea solicitărilor, membrii CNA au votat în unanimitate solicitările RCS&RDS privind lansarea televiziunilor DigiWorld și DigiLife.
Cele două televiziuni vor începe să emită pe 1 octombrie, după cum au precizat reprezentanții RCS&RDS.
DigiWorld și DigiLife vor emite 24 de ore pe zi, urmând să fie difuzate în Europa Centrală și de Sud-Est, în zonele în care RCS&RDS are rețele.
În ședința CNA de marțea trecută, Bogdan Chirițoiu a prezentat pe larg proiectul celor două televiziuni. „Întreaga metaforă a acestor canale este de a cerceta lumea din jurul nostru”, a spus atunci Chirițoiu.
El a precizat că, în construirea grilelor DigiWorld și DigiLife, a încercat să evite segmentul reality show-urilor. „Ceea ce vedem pe Discovery și la concurență este mai ales reality show. Am încercat să mergem spre partea de bază a programelor documentare. În componența programelor avem o selecție foarte bogată de la producători cu mare vechime, precum BBC”, a explicat Chirițoiu.
Chirițoiu a mai spus că DigiWorld va fi „un canal extrospectiv, care încearcă printr-un conținut enciclopedic să prezinte lumea în care trăim”, în timp ce „DigiLife este un canal introspectiv, care vrea să propună o formă de educare și care vrea prin puterea exemplului să îmbunătățească, pe cât posibil, calitatea vieții”.
Potrivit proiectului depus la CNA, formatul de principiu al Digi World va fi tematic-documentar, iar temele abordate de televiziune vor fi: natură (flora și fauna), știință și tehnologie, geografie și călătorie, IT și gadget, omul și Universul.
DigiLife va fi o televiziune tematică, cu profil documentar, printre temele abordate numărându-se: nutriția, sănătatea, alimentele, călătorie și descoperire, bricolaj, relaxare, sport și fitness.
Într-o primă etapă, toate programele DigiWorld și DigiLife vor fi achiziționate de la producători independenți externi.
Potrivit lui Bogdan Chirițoiu, pasul al doilea în evoluția DigiWorld și DigiLife este producția proprie de documentar. „Eforturile financiare sunt foarte mari, trebuie angrenate echipe de foarte bună calitate”, a spus Bogdan Chirioiu, precizând că în privința producției este greu să concurezi cu televiziuni internaționale precum Discovery și National Geographic, „ale căror producții au atins o calitate extrem de înaltă”.
De asemenea, el a precizat că cele două televiziuni DigiWorld și DigiLife vor avea „un scop didactic” și nu vor difuza publicitate. „În arealul canalelor documentare din România, acestea vor fi singurele care nu vor avea publicitate”, a mai spus Chirițoiu.
DigiWorld și DigiLife vor completa portofoliul de televiziuni deținute de RCS&RDS.
RCS&RDS deține și televiziunea de știri Digi 24 HD, televiziunile de filme Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport. De asemenea, RCS&RDS este acționar la Music Channel, H!T Music Channel și UTV.
RCS&RDS este unul din cei mai importanți operatori din regiune, furnizând servicii de telecomunicații în România, Ungaria, Cehia, Slovacia, Croația, Serbia, Spania și Italia. Compania și-a dezvoltat propria infrastructură de telecomunicații pe suport de fibră optică și acoperă cu servicii de cablu TV, internet, telefonie fixă și mobilă peste 200 orașe din țară.