Prima pagină » Magazin » Reacția lui Steve Jobs atunci când a aflat că un angajat Google a fost concediat din cauza sa

Reacția lui Steve Jobs atunci când a aflat că un angajat Google a fost concediat din cauza sa

Reacția lui Steve Jobs atunci când a aflat că un angajat Google a fost concediat din cauza sa
Steve Jobs, fostul patron Apple, a dat dovadă de o reacție lipsită de compasiune în momentul în care a aflat că un angajat Google a fost concediat din cauza sa. CEO-ul gigantului american i-a trimis un mail unei colege cu un smiley-face.

În primăvara anului 2007, Google trecea printr-o perioadă de expansiune rapidă și susținută, însă una dintre specialistele în resurse umane a făcut o greșeală care avea să o coste locul de muncă. Angajata a contactat un inginer Apple, pe e-mail, încălcând astfel o înțelegere secretă și ilegală între cele două companii de a nu-și „vâna” forța de muncă, înțelegere încheiată de Eric Schmidt și Steve Jobs, scrie portalul Pando.

Angajata de la resurse umane a trimis mesajul în dimineața zilei de 7 martie, 2007. Seara, Steve Jobs i-a înaintat mesajul ei către angajatul său lui Schmidt, adăugând mesajul „aș fi foarte recunoscător dacă departamentul vostru de recrutări nu ar mai face asta”.

A doua zi, șeful Google a trimis un mesaj către directorii de HR ai companiei.

„Parcă aveam politica de a nu recruta de la Apple (…) Putem să oprim asta și să-mi explice cineva cum s-a întâmplat? Va trebui să trimit în scurt timp un răspuns pentru Apple așa că vă rog să mă informați cât de curând posibil”, le-a scris Schmidt directorilor de resurse umane.

Arnnon Geshuri, pe atunci strategist de personal la Google, a răspuns prompt, dând asigurări că persoana în cauză va fi concediată.

Mai jos aveți e-mail-ul trimis de Arnnon șefului său.

„Eric,

În acest caz punctual, persoana care l-a contactat pe angajatul Apple nu ar fi trebuit să o facă și va fi concediată în următoarea oră. Verificăm mesajele persoanei în cauză pentru a ne asigura că nu a contactat și alte persoane.

În general, avem o politică foarte clară de „a nu suna” de care sunt informați toți angajații și pe care o repet la diferite întâlniri cu personalul de la resurse umane. Din păcate, o dată la șase luni, cineva face o eroare de judecată, iar pentru astfel de încălcări le încheiem colaborarea cu Google.

Te rog să-i transmiți scuzele mele și lui Steve Jobs. Acesta a fost un incident izolat și vor fi foarte atenți să nu se repete pe viitor.

Mulțumesc,

Arnnon”

În dimineața zilei de 9 martie 2007, la două zile de la trimiterea mesajului care avea să distrugă o carieră, Schmidt i-a scris lui Jobs că situația s-a rezolvat.

„Steve, ca urmare, am investigat acțiunile recruiterului nostru și am ajuns la concluzia că acestea au încălcat politicile noastre. Scuze încă o dată. Am inclus o parte din mesajul șefului de departament. Dacă se va mai repeta, te rog să mă anunți imediat și vom remedia situația. Mulțumesc, Eric”, a fost e-mail transmis lui Jobs.

Șeful Apple a trimis mesajul mai departe, către directoarea de resurse umane a companiei, Danielle Lambert, adâungând un simplu „smiley-face” („:)”).

Mesajele au ajuns în atenția publică după ce au fost prezentate în cadrul unui proces.