Prima pagină » Magazin » Reclama unui operator telecom, INTERZISĂ după ce mai multe persoane au depus plângere pentru publicitate înșelătoare

Reclama unui operator telecom, INTERZISĂ după ce mai multe persoane au depus plângere pentru publicitate înșelătoare

Reclama unui operator telecom, INTERZISĂ după ce mai multe persoane au depus plângere pentru publicitate înșelătoare
O reclamă la Vodafone a fost interzisă în Marea Britanie, deoarece le-ar fi sugerat clienților că pot renunța în orice moment la contractul cu operatorul telecom.

În reclama cu pricina, difuzată la televizor în luna iulie, actorul Martin Freeman pare că se desparte de iubita sa, când de fapt dorește să renunțe la… furnizorul său de telefonie mobilă, scrie The Independent.

„Nu am avut puterea să mă cert mereu cu tine”, afirmă personajul lui Freeman în reclama Vodafone. Ulterior, o voce de fundal face următoarele precizări: „Despărțirea nu este niciodată ușoară, dar, spre deosebire de alte rețele, Vodafone are o garanție a serviciului de 30 de zile, astfel încât dacă nu vă place la noi, puteți să ne părăsiți”.

11 telespectatori s-au plâns la Agenția pentru Standarde în Publicitate (ASA) că reclama este înșelătoare, deoarece nu precizează clar că respectivii clienți pot solicita o anulare doar în primele 30 de zile ale noului contract.

ASA a precizat că reclama Vodafone dădea impresia că personajul actorului Freeman dorea să plece de ceva timp de la furnizorul telecom, dar garanția serviciului i-ar fi oferit „30 de zile să se răcorească, să se răzgândească”.

„După acea perioadă, consumatorii vor avea aceleași dificultăți în renunțarea la contractul cu Vodafone și chiar dacă operatorul a făcut referire la mica atenționare cu termeni și condiții de pe site, nu credem că asta a schimbat percepția inoculată de reclamă”, a precizat ASA.

„Astfel, deoarece reclama a insinuat că domnii clienți au oricând dreptul să pună în aplicare garanția și aici nu este cazul, am concluzionat că reclama este înșelătoare”.

Agenția de reglementare în publicitate Clearcast a precizat că Vodafone a dorit să sublinieze că garanția serviciului său este de 30 de zile, în timp ce alții oferă 15 zile.

Personajul lui Freeman ar fi avut rolul de a scoate în evidență frustrările pe care le-ar putea avea alți provideri, care nu au acordat suficient timp clienților, pentru a se decide dacă respectivul contract este sau nu bun pentru ei.

Vodafone a precizat că garanțiile permit de regulă unui consumator să încerce un serviciu pentru o perioadă de timp, la începutul unui contract și acesta este familiarizat cu conceptul.

„Am stabilit deja clar că acele 30 de zile fac parte din perioada de început a unui contract, în termeni și condiții și ne asigurăm că acest lucru este evident și în campaniile noastre de marketing”.

foto: youtube.com

Silviu Bănilă este editor la GÂNDUL.RO și are o vastă experiență, cu precădere în presa online. A absolvit Facultatea de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion în anul 2006. Între ... vezi toate articolele