De exemplu, pe site un smartphone Samsung Galaxy S5 se vindea, nou și la liber, la prețul de aproximativ 1.300 de lei, când oriunde altundeva pe piața locală terminalul nu poate fi cumpărat la un preț mai mic de 2.200 de lei. Întrebați de un jurnalist de la Economica.netcum reușesc să vândă atât de ieftin produsul, un reprezentant al site-ului a spus că firma are contract direct cu fabrica Samsung.
Plățile se făceau doar online, prin Libra Bank, iar produsele ar fi urmat să fie livrate „în cel mult 4 săptămâni”. Se estimează că s-au făcut peste 14.000 de comenzi, în valoare de mai mult de 3 milioane de euro.
După ce site-ul a fost criticat de comunitatea online, Libra Bank a luat decizia suspendării tuturor tranzacțiilor. Asta înseamnă că cei care au făcut deja plăți au șanse mari să-și recupereze banii. Utilizatorii au reclamat, printre altele că în termenii și condițiile practicate de companie se precizează că în situația în care un client anulează o comandă, compania poate alege să nu restituie sumele achitate.
„Având în vedere suspiciunile de fraudă născute cu privire la activitatea desfășurată de către societatea dvs. (…) Am decis luarea unor măsuri de siguranță și de protecție a utilizatorilor platformei electronice de plată”, se arată în documentul transmis de bancă.
În spatele site-ului se află firma E-FLASH SALES SRL, controlată de un israelian pe numele Ben Yehuda Yuval. Mulți oameni au comandat produse după ce au văzut reclame la televizor ale magazinului online, chiar și pe TVR 1, la o oră de maximă audiență, în timpul meciului Finlanda – România.
În acest moment magazinul online nu mai funcționează și afișează un mesajal lui Yuval în care susține că decizia Libra Bank nu este îndreptățită, deoarece firma nu a făcut nimic ilegal.
„Compania noastră nu a întreprins nicio activitate, de nicio natură, care să îndreptățească Banca să ia această decizie unilaterală. În mod abuziv și fără notificare, operatorul menționat a întrerupt furnizarea serviciilor, acționând discreționar și în afara cadrului contractual și legal”, se arată într-un comunicat publicat pe site.
„În cazul în care Clientul a achitat contravaloarea tuturor Contractelor neonorate față de FABRICA DE DISCOUNTURI și își revocă acordul exprimat în favoarea Documentului pe perioada derulării unei Comenzi, Clientul va indica motivele revocării acordului. Dacă în urma revocării acordului, clientul solicită în mod expres și neechivoc anularea comenzilor aflate în derulare, FABRICA DE DISCOUNTURI nu este obligată să le anuleze și/sau să ramburseze clientului sumele achitate”, se precizeată pe site.