Prima pagină » Magazin » Rolls-Royce dezvoltă o navă cargo modernă cu pânze

Rolls-Royce dezvoltă o navă cargo modernă cu pânze

Rolls-Royce dezvoltă o navă cargo modernă cu pânze
Rolls-Royce Holdings, companie cunoscută în principal pentru motoare de avion, dezvoltă un vas maritim cu propulsie pe bază de pânze și bio-metan, în contextul noilor reglementări privind emisiile poluante, care forțează transportatorii să opteze pentru carburanți mai costisitori.

Rolls-Royce Holdings, companie cunoscută în principal pentru motoare de avion, dezvoltă un vas maritim cu propulsie pe bază de pânze și bio-metan, în contextul noilor reglementări privind emisiile poluante, care forțează transportatorii să opteze pentru carburanți mai costisitori.

Rolls-Royce consideră că modificarea condițiilor din industria transporturilor maritime va facilita începutul unei noi ere a vasului cu pânze, transmite Bloomberg.

Compania britanică anticipează o nouă paradigmă în domeniul navelor cargo, cu un design mai hidrodinamic și sisteme de propulsie hibridă.

Astfel, Rolls lucrează la dezvoltarea unei nave capabile să transporte 4.500 de tone, împinsă de o pânză cu înălțimea de peste 50 de metri și motoare pe bio-metan.

„Suntem la începuturile tranziției căter o nouă eră”, a declarat Oskar Levander, vicepreședinte pentru inovație la divizia maritimă a Rolls-Royce, care anticipează că industria va merge spre combustibili alternativi, gaz natural lichefiat și sisteme de propulsie eoliană de înaltă complexitate.

Primele proiecte de ambarcațiuni cu propulsie hibridă datează de acum 150 de ani, când pânzele au fost înlocuite de motorul cu aburi.

Prototipul B9 pregătit de Rolls va avea o lungime de 100 de metri, iar sistemul principal de propulsie va fi o pânză ridicată pe un catarg automatizat. Motoarele pe bio-metan vor reprezenta sistemul secundar de propulsie.

La faza de proiectare participă și designerul Rob Humphreys, care elaborează iahturi de competiție pentru Cupa Americii.

Rolls-Royce va furniza și o centrală capabilă să producă metan prin arderea deșeurilor, iar pânza și motoarele pe bio-metan vor putea fi utilizate și simultan, în configurații optime adaptate condițiilor de călătorie.

Aproximativ 90% din flota cargo la nivel mondial este propulsată de carburant tradițional, care deși relativ ieftin, cu un cost mediu de aproximativ 600 de dolari pe tonă, este unul dintre cele mai grele și poluante produse din petrol, cu un conținut sulfuros de 3,5%.

Organizația Maritimă Internațională a coborât începând de la 1 iulie 2010 limita de conținut de sulf în carburant la 1% pentru mai multe zone, printre care Canalul Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică și porțiuni vaste din țărmul Statelor Unite.

De la 1 ianuarie 2015, navele care călătoresc prin aceste zone trebuie să treacă la carburanți cu un conținut de sulf de maximum 0,1%. Până în 2020, toate vasele maritime care circulă pe oceane vor fi limitate la maximum 0,5% sulf în combustibil, potrivit calendarului impus de organizație.

Navele cu propulsie eficientă și emisii mai reduse de gaze cu efect de seră sunt mai scumpe, necesitând o investuție inițială mai ridicată, însă Rolls-Royce susține că acest cost suplimentar poate fi recuperat în 3-5 ani datorită eficienței ridicate.

Autor