Micșorarea prețurilor este generată în special de scăderea cererii, interesul turiștilor mutându-se către pachete tip charter. Majoritatea turiștilor care cumpără vacanțe online au ales pentru vara aceasta pachete în locații însorite, precum insulele grecești – Chania, Creta, Lefkada sau Santorini, dar și Mallorca și Tenerife (Spania), Cipru, Croația sau Portugalia, arată studiul.
„Este un efect normal al pieței. Vara este perioada concediilor prelungite în destinații calde, majoritatea cu mare, plaje și atracții la îndemână, și mai puțin a sejururilor active, în destinații urbane”, explică Remus Vișan, directorul general al Paravion.
Potrivit datelor analizate de Paravion, tarifele cele mai ridicate pentru sejururi în capitalele europene se înregistrează în lunile considerate high season pentru acest tip de vacanțe, respectiv aprilie – mai și septembrie – octombrie.
Primăvara, city break-urile generează circa 45% din totalul vânzărilor de vacanțe Paravion, în timp ce pe timp de vară, respectiv în lunile iunie, iulie și august, ajung să genereze aproximativ 30%/, restul fiind înlocuit de sejururile charter.
Cele mai mari scăderi ale tarifelor pentru pachetele de tip city break începând cu 1 mai ajung la 20% în orașe din Italia, Cehia sau Olanda.
Potrivit agenției, anul acesta cererea pentru city break-uri au crescut cu aproximativ 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
„Iubitorii de vacanțe active știu că vara este un moment propice pentru city break-uri prelungite, când pot profita de toate atracțiile orașului, evitând, în același timp, aglomerația specifică marilor metropole. Mulți dintre ei aleg orașe cu plaje, reușind să îmbine cultura, distracția și relaxarea, la prețuri foarte avantajoase, cu rezervările biletelor de avion făcute din timp”, a mai spus Remus Vișan.
Paravion a anunțat recent că va intră în acest an pe piețele din Statele Unite ale Americii, Orientul Mijlociu și sud-estul Asiei, extindere care va genera în 2017, circa 25% din cifra de afaceri consolidată, pe grup.
Portalul Paravion este prezent pe piața europeană de turism în Marea Britanie, Spania, Ungaria, Bulgaria sau Cipru.
Agenția activează din 2015 și în Turcia, sub brandul Bavul.com, achiziționat de la gigantul Turkcell.
Anul trecut, veniturile companiei s-au ridicat la 46 milioane euro în România, respectiv 21 milioane euro în Turcia, cifra de afaceri consolidată depășind 65 milioane euro.