Prima pagină » Magazin » „Safe cover”: Un român vinde un accesoriu pentru iubitorii de băuturi la doză

„Safe cover”: Un român vinde un accesoriu pentru iubitorii de băuturi la doză

Laurențiu Dorobanțu a adus în magazinele din România accesoriul pentru doza de bere sau suc, "safe cover".

Multor persoane le place să savureze berea sau sucul direct din doză. V-ați întrebat însă câți microbi se pot afla pe aluminiul din care este realizată cutia? Ei bine, un sloven și un român au făcut-o, iar acum vând în șase țări din lume un produs inedit. Este vorba despre „safe cover”, un accesoriu ce se montează astfel încât consumatorul să nu mai atingă cu gura doza de băutură.

Laurențiu Dorobanțu și Miha Merlak s-au împrietenit în Croația, unde amândoi urmează cursurile unui MBA (Master of Business Administration). Vorbindu-și unul altuia despre ideile lor, slovenul a pomenit la un moment dat despre „invenția” sa. Fără să stea prea mult pe gânduri, Laurențiu a venit cu propunerea unui parteneriat prin care produsul lui Merlak să ajungă și în România.

„Când l-am întâlnit pe Merlak, accesoriul era deja brevetat de un an”, a povestit Laurențiu într-un interviu acordat gândul. „Ne-am cunoscut la școală. Ne-am prezentat, am spus fiecare ce face, iar când am văzut produsul, am fost foarte încântat. Mi-am spus asta vreau să fac și eu! L-am întrebat dacă se ocupă cineva de zona din care vin eu și mi-a răspuns că nu. Atunci am zis gata, asta e, mă ocup eu! Am obținut exclusivitate pentru trei țări – România, Bulgaria și Grecia – unde sper acum că voi face treabă bună”, a adăugat el.

FOTO: Meediafax (Razvan Lupica)

Ideea lui Merlak a apărut întâmplător, a explicat Laurențiu, dintr-o nevoie pe care slovenul a simțit-o pe propria-i piele: „Era la bere, la un picnic cu prietenii. Din întâmplare, le-au căzut pe jos dozele de bere și s-au murdărit. Cum însă nu aveau pahare la ei și nici cu ce să le spele, s-au chinuit să le curețe cumva pentru a putea bea. Miha s-a gândit atunci că ar fi bine să existe un fel de accesoriu, că cineva trebuie să facă asta”.

Așa se face că, după un an de muncă, o fabrică din Slovenia a început să realizeze produsul respectiv. Nu a fost însă tocmai simplu, susține Laurențiu.

Dispozitivul pare foarte simplu, dar a fost nevoie de 1500 de teste pentru ca el să ajungă la forma aceasta, pentru că, spre exemplu, dacă nu este realizat cum trebuie, berea face spumă atunci când o bei folosindu-l. Pe de altă parte, el este făcut dintr-un plastic special, aprobat pentru a fi folosit în alimentație și care respectă standardele europene și de igienă„, a precizat el.

Prima piață pe care a fost lansat a fost cea din Slovenia. Deși privit la început cu scepticism, accesoriul pentru doză a ajuns însă și pe rafturile magazinelor din Croația, Finlanda, Canada, Bulgaria, iar la anul va fi disponibil și în Grecia.

FOTO: Mediafax (Razvan Lupica)

În România, „safe cover”-ul a fost adus în urmă cu patru luni. Primul client a fost o companie de asigurări care a cumpărat nu mai puțin de 7.000 de bucăți, personalizate cu logo-ul său, pentru a le distribui clienților.

Și totuși, oamenii sunt încă destul de reticenți când vine vorba să achiziționeze produsul.

„E foarte mult de muncă fiindcă lumea nu este foarte receptivă. E un lucru cu totul nou, oamenii nu știu cum să reacționeze„, a explicat Laurențiu. „Practic, noi încercăm să schimbăm obiceiul de consum, ori acest lucru nu este deloc ușor. Publicul țintă sunt, în principal, persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 35 de ani.  Tinerii sunt mai deschiși la nou. Am făcut niște studii de piață și am observat faptul că cei peste 35 de ani sunt mai puțin receptivi, mai greu de convins să cumpere. Ei sunt deja obișnuiți într-un anumit fel, spun dacă am băut așa până acum și nu am pățit nimic, nu o să pățesc nici acum. Dar lumea se schimbă”, a completat el.

Acum, produsul se găsește deocamdată doar în București și poate fi cumpărat din mai multe supermarketuri din zonele Dorobanți, Piața Victoriei, Piața Amzei, Cotroceni, Piața Rosetti, Bulevardul Regina Elisabeta și lângă Aeroportul „Henri Coandă”. De luna viitoare, „safe cover”-ul va fi disponibil și în Cluj.

Accesoriul se vinde în pachete de câte cinci („five pack”) și costă 9,9 lei. Fiecare dispozitiv poate fi folosit de 15-20 de ori.

„Nu sunt de unică folosință. Pot fi spălate chiar și în mașina de spălat vase, rezistă, nu e nicio problemă. Pot fi utilizate de maxim 20 de ori; după aceea se lărgesc puțin și nu mai rămân fixate pe doză”, a explicat Laurențiu. „În prezent, vindem aproximativ 1.000 de five pack-uri pe lună. Pregătim însă și un magazin online și ne gândim să le oferim clienților și posibilitatea de a cumpăra câte un singur save cover„, a mai spus acesta.

Cât privește feed-back-ul primit până acum, Laurențiu Dorobanțu spune că el este diferit de la țară la alta.

„Oamenii le cumpără din motive diferite. Spre exemplu, cei din Grecia nu le cumpără atât pentru igienă, cum fac românii, cât pentru a opri insectele să intre în doza cu băutură”, a arătat el.

FOTO: Facebook//Savecover România

O provocare va fi și piața din America, unde, de asemena, publicul țintă este diferit. Totuși, Laurențiu este încrezător că experiența acumulată până acum îl va ajuta să facă față.

„Am avut foarte multe lucruri de învățat până acum, mai ales că până de curând am profesat într-un domeniu cu totul diferit: IT.  Am lucrat în Amsterdam trei ani, iar acum am venit să fac chestia asta în țară„, a povestit el, adăugând că renunțarea la vechiul job și revenirea în România a fost un pas firesc pentru el.

„Eu am plecat acolo gândindu-mă că e bine să acumulez experiență și în afară, dar nu m-am gândit să rămân acolo. Știu că toată lumea spune că e mai bine în altă parte, dar asta depinde de ce îți dorești. Poate că e mai bine din punct de vedere profesional, dar pleci de acasă. Am cunoscut foarte mulți oameni – Amsterdamul este cel mai bun loc pentru expați: găsești ce vrei acolo,orice naționalitate, orice obicei – și toți îmi spuneau că le este dor de casă… Și toți își petrec concediile acasă. E ciudat, eu nu am vrut asta. Am fost acolo, am învățat multe lucruri, am acumulat niște experiență, dar am preferat să mă întorc”, a explicat tânărul.

Ce se va întâmpla dacă în viitor „safe cover”-ul nu se va mai vinde? Laurențiu spune că el și partenerul său sloven mai au câteva invenții pregătite: „Unele sunt brevetate, altele sunt în curs de brevetare, dar deocamdată nu le putem prezenta. Toate la timpul lor”.