Samsung a lansat Galaxy S3 în Europa, cu care vrea să își mărească avansul față de iPhone
Samsung Electronics a lansat marți noul smartphone Galaxy S3 în Europa, cu obiectivul unor vânzări mai mari decât ale modelului precedent, care i-a permis să devanseze Apple ca cel mai mare producător de astfel de aparate la nivel mondial, transmite Reuters.
Galaxy S3, care urmărește ochii utilizatorilor, astfel încât previne stingerea ecranului în timpul funcționării, a fost lansat în magazine din 28 de state din Europa și Orientul Mijlociu, inclusiv în Germania, iar Samsung intenționează să își mărească avansul față de Apple, în lunile de dinaintea intrării pe piață a noului iPhone, așteptată în trimestrul al treilea.
Între funcțiunile oferite de Galaxy S3, dotat cu sistemul de oeprare Android, se află cea de comandă vocală, precum și un ecran de 4,8 inci (12,2 cm), mult mai mare decât cel al iPhone 4S, de 3,5 inci.
Samsung a încercat să creeze genul de frenezie care marchează lansarea aparatelor Apple, dar unii clienți vor fi nevoiți să aștepte două săptămâni pentru a-și primi telefoanele, din cauza întârzierilor apărute la fabricarea acestora cu o culoare nou-inventată, numită „Pebble Blue”.
La Berlin, circa 50 de persoane au stat la coadă în fața unui magazin BASE pentru telefoane mobile, pentru a fi primii care cumpără modelul S3, iar la Frankfurt 100 de oameni au așteptat în fața unui magazin al Deutsche Telekom.
La Paris în schimb, mai multe magazine de telefoane mobile au au avut marți smartphone-uri S3, iar vânzătorii nu știau când vor primi.
Operatori mari de telefonie mobilă, de la Vodafone din Marea Britanie la SingTel din Singapore, au început promovarea agresivă a S3, alimentând speculațiile că vânzările ar putea fi mai mari decât cele ale predecesorului Galaxy S2, de 20 de milioane de unități la nivel mondial.
Samsung a introdus primul telefon Galaxy în 2010, la trei ani după debutul iPhone.
În primele trei luni ale anului, Samsung a comercializat în total 44,5 milioane de aparate smartphone, respectiv 21.000 de unități pe oră, ceea ce i-a conferit o cotă de piață de 30,6%.
Apple a vândut 35,1 milioane iPhone în aceeași perioadă, obținând o cotă de piață de 24,1%.