Săptămânalul american Newsweek renunță la versiunea print, la 80 de ani de la lansarea sa, urmând să se concentreze pe dezvoltarea operațiunilor sale din mediul digital, informează thedailybeast.com.
La 80 ani de la lansarea sa în print, săptămânalul american Newsweek va adopta un format exclusiv digital, potrivit unui anunț făcut joi dimineață de Tina Brown, redactor-șef și fondator al companiei The Newsweek Daily Beast, și Baba Shetty – CEO al companiei.
Newsweek va adopta un format exclusiv digital din prima parte a anului 2013. În acest proces de tranziție, ultima ediție pe hârtie a săptămânalului va apărea în SUA pe 31 decembrie 2012.
Între timp, Newsweek își va extinde prezența pe internet și în celelalte medii digitale și își va dezvolta parteneriatele la nivel internațional.
Toate edițiile internaționale ale publicației vor fi reunite într-una singură – Newsweek Global, la conținutul site-ului accesul făcându-se contra cost. Noul site va fi disponibil pe internet și tablete, iar o parte din conținut va fi disponibil și pe site-ul The Daily Beast, parte a aceleiași companii The Newsweek Daily Beast.
Site-ul The Daily Beast a fost lansat în urmă cu patru ani. După doi ani, business-ul The Daily Beast a fost unit cu legendara revistă Newsweek – pe care The Washington Post Company a vândut-o, în 2010, miliardarului american Sidney Harman.
De atunci, atât The Daily Beast, cât și Newsweek au continuat să facă un jurnalism distinctiv și au demonstrat o creștere explozivă a operațiunilor lor în online, mai spun Tina Brown și Baba Shetty.
Potrivit acestora, The Daily Beast are în prezent peste 15 milioane de vizitatori unici pe lună, cu 70% mai mult față de anul trecut, traficul mare fiind generat în fiecare săptămână de conținutul original preluat din săptămânalul Newsweek.
Totuși, Tina Brown și Baba Shetty spun că business-ul companiei a fost afectat de scăderea veniturilor din publicitatea pe print, în timp ce versiunea online a Newsweek a atras o audiență din ce în ce mai mare.
Până la sfârșitul acestui an, în SUA vor fi peste 70 de milioane de utilizatori de tablete, față de 13 milioane, în urmă cu doi ani. Totodată, în prezent, 39% dintre americani spun că își iau informațiile dintr-o sursă online, potrivit unui studiu făcut public luna trecută de Pew Research Center.
„Vom rămâne dedicați Newsweek și jurnalismului pe care această publicație îl reprezintă. Această decizie (de renunțare la print, n.r.) nu are legătură cu calitatea acestei mărci – care este puternică, așa cum a fost întotdeauna. Decizia are legătură cu încercările economice pe care le impune piața de publishing și distribuția”, au mai spus Tina Brown și Baba Shetty.
Cei doi mai spun că vor fi operate reduceri la nivelul echipelor Newsweek, în SUA și la nivel internațional.
„În mod regretabil, anticipăm o reducere a echipei editoriale și a business-ului operațional atât în SUA, cât și la nivel internațional”, au precizat Tina Brown și Baba Shetty.
Fondat în 1933 și preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek este un nume de marcă al presei americane.
Titlul este distribuit atât în Statele Unite, cât și la nivel internațional. Newsweek este al doilea cel mai mare săptămânal din SUA, după Time. Titlul are patru ediții în limba engleză și altele 12 internaționale, în alte limbi străine.
Washington Post Company a anunțat, în mai 2010, că scoate la vânzare Newsweek, pentru că nu reușea să redreseze această publicație aflată pe pierdere din 2007.
În august 2010, Sidney Harman, un miliardar american din California, a cumpărat pentru un dolar revista Newsweek, scoasă la vânzare de Washington Post Company.
Harman, care a descris atunci Newsweek ca fiind „o comoară națională”, a fost susținut în demersul său de reprezentanții Washington Post, deoarece miliardarul a promis că va păstra majoritatea angajaților.
În iulie 2012, grupul de internet american IAC, controlat de familia Harman, a anunțat preluarea controlului asupra companiei The Newsweek Daily Beast, formată în 2010, în asociere cu miliardarul Sidney Harman, care tocmai cumpărase de la grupul Washington Post săptămânalul Newsweek, ce înregistra pierderi.
La momentul respectiv, Barry Diller, CEO al IAC, a anunțat că în curând s-ar putea renunța la versiunea print a celebrei reviste Newsweek, care va trece în online pentru a limita pierderile financiare suferite în ultimele luni.
Barry Diller a mai spus atunci că grupul său studiază noi opțiuni în ceea ce privește controlul companiei Newsweek/Daily Beast, după ce coproprietarul acesteia, familia Harman, a decis să-și limiteze investițiile, fără a-și ceda acțiunile. Diller a precizat că familia Harman a ales să facă acest lucru după decesul, anul trecut, al magnatului media Sidney Harman.