Folia cu bule, vândută drept tapet
În 1957, inginerul Alfred W. Fielding și inventatorul elvețian Marc Chavannes au încercat să fabrice un tapet texturat, din două straturi cu bule de aer la mijloc. Clienții nu au fost încântați de un asemenea produs și inventatorii au schimbat macazul, dorind să comercializeze folia drept izolație pentru case. Au înregistrat însă un nou eșec.
Un membru din echipa de marketing a schimbat totul
Frederick W. Bowers, membru al echipei de marketing a celor doi inventatori, a realizat că folia cu bule poate fi folosită ca ambalaj. Ideea a fost pusă în aplicare în cazul computerului IBM 1401, care necesita un ambalaj foarte bun, din cauza pieselor sensibile. În 1960, Fielding și Chavannes au înființat compania Sealed Air Corporation, produsul său emblematic fiind Bubble Wrap.
Produsul a fost sustenabil înainte ca „sustenabil” să devină un termen utilizat la scară largă
Potrivit site-ului Sealed Air Corporation, „încă de la început, Bubble Wrap a fost revoluționar, atât ca produs, cât și ca valoare oferită. A reușit să reducă costurile de ambalare deoarece se folosea mai puțin material, se reduceau dimensiunea și greutatea pachetului și sumele pierdute de pe urma deteriorării produselor. Cu alte cuvinte, Bubble Wrap a promovat sustenabilitatea înainte ca „sustenabil” să devină un trend în marketing”. În 2014, Sealed Air a avut venituri de 7,8 miliarde dolari, iar Bubble Wrap este cel mai popular produs al companiei, scrie mental-floss.com.
Există o singură „folie cu bule”
Bubble Wrap este o marcă înregistrată, care se aplică doar versiunii de produs fabricate de Sealed Air.
Un record neobișnuit
În data de 19 septembrie 2015, un grup de 2.681 cercetași din Denver au intrat în Cartea Recordurilor, pentru „cei mai mulți oameni care au spart o folie cu bule în același timp”.
În 2015, Bubble Wrap a renunțat la „pocnituri”
Începând cu 2015, spre dezamăgirea celor obișnuiți să spargă foliile cu bule, Sealed Air a reinventat formula Bubble Wrap, transformând-o în iBubble Wrap, o versiune „discretă” a celebrului produs de ambalare.
Bubble Wrap-ul original nu pleacă nicăieri
Chiar dacă vestea privind apariția foliei cu bule care nu produce zgomot i-a întristat pe fanii produsului, versiunea originală poate fi achiziționată în continuare. Ken Aurichio, purtătorul de cuvânt al Sealed Air, a făcut acest anunț pe BuzzFeed News.