Șase lucruri de la serviciu care te îmbolnăvesc
Chiar dacă ai învățat cum să te ferești de colegii răciți, există multe alte aspecte ale vieții la serviciu care te pot îmbolnăvi, scrie Huffington Post.
1. Stai într-o poziție greșită la birou
Înălțimea la care sunt montate biroul propriu-zis și scaunul este, de cele mai multe ori, la întâmplare. În plus, distanța dintre monitor și ochi rareori este cea potrivită. Aceste greșeli pe care probabil le-ai ignorat până acum duc, în timp, la dureri de spate, de cap și la slăbirea vederii.
Ce poți face: plasează scaunul și biroul astfel încât să poți sta drept când scrii și așază monitorul astfel încât să ai mereu privirea în treimea superioară a ecranului.
2. Ești mereu disponibil pentru probleme legate de serviciu
Studiile recente arată că mulți angajați își verifică mailul de serviciu de mai multe ori pe zi chiar și în zilele libere sau în concediu și răspund la telefon când îi sună șefii, chiar dacă apelul are loc noaptea. Toate acestea creează stări de stres și privare de somn, ceea ce, în timp, duce la boli de inimă, creșterea masei corporale și tulburări de memorie.
Ce poți face: închide calculatorul cu cel puțin o oră înainte de culcare și citește o carte sau fă o baie caldă. Pune telefonul mobil departe de tine, ca să nu fii tentat să-l verifici.
3. Stai prea mult cu ochii în monitor
Aproape 90% dintre persoanele care lucrează zilnic la calculator spun că deseori simt dureri de cap și au privirea încețoșată. Medicii avertizează că expunerea îndelungată la ecranul calculatorului poate duce chiar la pierderea vederii.
Ce poți face: în anumite companii, regulile de protecția muncii prevăd ca angajații să ia pauze o dată la 20 de minute și să se distanțeze de monitoare timp de 20 de secunde. De asemenea, renunță la calculator în zilele libere.
4. Frigiderele și obiectele sanitare de la serviciu te pot îmbolnăvi
Microbii pot trăi pe anumite suprafețe dure timp de câteva ore. Prin urmare, dacă un coleg strănută în palme și apoi pune mâna pe obiectele sanitare sau pe cele din bucătăria comună de la locul de muncă, poți lua foarte ușor o răceală.
Ce poți face: dacă tu ești cel bolnav, strănută în șervețele. Spală-te des pe mâini și curăță regulat biroul și obiectele de pe el. Un sondaj recent arată că 50% dintre angajați spală biroul cel mult o dată pe săptămână.
5. Serviciul, principalul factor de stres
Stresul poate determina o serie de probleme de sănătate, precum tensiune arterială mare și atacuri de cord. Conform unui sondaj al Mayo Clinic, un sfert dintre angajații intervievați susțin că munca le creează cel mai mult stres.
Ce poți face: medicii ne sfătuiesc să ne rezervăm câteva minute pe zi pentru meditație, să ne apucăm de yoga sau să vorbim la telefon cu familia ori prietenii, în pauzele de masă. De asemenea, ciocolata combate stersul, deci câteva praline pe zi, spun specialiștii, ne-ar readuce zâmbetul pe buze.
6. Rutina te face depresiv
Atunci când simți că serviciul devine doar o rutină și nu mai poți evolua profesional, ești predispus depresiei, susțin psihologii.
Ce poți face: „Depresia se tratează și nu este un semn de slăbiciune”, spune medicul Eugene Baker, pentru health.com. În plus, psihologii ne sfătuiesc să facem mai multă mișcare și să consumăm alimente care sporesc buna dispoziție, precum peștele sau ciocolata. (Andreia Ciobanu)