Șase sfaturi pentru sporirea productivității, primite de la CEO

Publicat: 22 04. 2014, 10:08
Actualizat: 03 09. 2019, 05:49

1. Ia pauze la fiecare 90 de minute. O oră și jumătate este durata ”ciclului energiei umane”, consideră Tony Schwartz, președintele Energy Project, care spune că atenția noastră scade după 90 de minute lucrate la același proiect. Totodată, el precizează că ar trebui să lucrăm mai mult dimineața, atunci când suntem mai activi. În plus, dacă suntem obosiți, mai bine luăm o pauză scurtă decât să mai bem o cafea.

2. Fă-i pe ceilalți să știe că nu poți fi întrerupt. Studiile arată că, după ce ești întrerupt, îți trebuie până la 25 de minute pentru a reveni la ce făceai anterior. ”Eu îmi pun pe birou un con pe care scrie că nu pot fi deranjat, dacă lucrez la un proiect important de la care nu trebuie să fiu deranjat”, a declarat CEO-ul Fifth Column Games, Andrew Marsh.

3. Gestionează-ți și energia, nu doar timpul. CEO-ul The Muse, Kathryn Minshew, face cele mai solicitante sarcini, care necesită cea mai mare concentrare, atunci când are cea mai multă energie. Pe de altă parte, întâlnirile și le programează în afara acestui interval. ”M-a ajutat enorm să fiu atentă la orele și condițiile în care sunt cea mai productivă și să îmi păstrez acele ore pentru sarcinile la care trebuie să mă concentrez”, a declarat Minshew.

4. Nu fi sclavul e-mailului. Gina Trapini, fondatorul ThinkUp,  nu își verifică e-mailul decât la anumite ore din zi, pentru a nu fi tentată să răspundă la ele chiar atunci când le primește. ”Închide Outlook-ul, închide notificările de e-mail de pe mobil, fă tot ce e posibil ca să întrerupi e-mailurile”, spune Trapini. Mashable scrie că este posibil ca poziția în cadrul companiei să nu îți permită să faci acest lucru, dar că superiorii și colegii te vor înțelege și te vor susține dacă le explici că această strategie îți mărește productivitatea.

5. Scrie e-mailuri scurte. Cei aflați în poziții de CEO nu au timp să scrie e-mailuri lungi, motiv pentru care uneori răspund cu un singur cuvânt sau în maximum 140 de caractere, ca pe Twitter. Dacă scrii e-mailuri scurte, economisești nu numai timpul tău, ci și pe al colegilor. În plus, dacă ai mai multe de transmis, o poți face prin telefon, nu prin e-mail.

6. ”Împarte, împarte, împarte”. Antreprenorul Daniel Tan Kh susține că împărțirea sarcinilor este esențială, deoarece îi ajută pe oameni să aibă mai puțin de lucru și să se concentreze mai bine pe ce au de făcut. Cu toate acestea, delegarea sarcinilor nu trebuie făcută special pentru a scăpa de treabă, ci doar pentru sporirea productivității.