Prima pagină » Magazin » Scandal în așteptarea Super Bowl 2013: Volkswagen va difuza o reclamă „rasistă”

Scandal în așteptarea Super Bowl 2013: Volkswagen va difuza o reclamă „rasistă”

Conducerea Volkswagen America a anunțat că își menține decizia de a difuza în timpul galei Super Bowl un spot publicitar, deși acesta a fost considerat de anumite persoane că ar fi "rasist", întrucât prezintă un angajat de birou, caucazian și jovial, vorbind cu accent jamaican, relatează AFP.

Conducerea Volkswagen America a anunțat că își menține decizia de a difuza în timpul galei Super Bowl un spot publicitar, deși acesta a fost considerat de anumite persoane că ar fi „rasist”, întrucât prezintă un angajat de birou, caucazian și jovial, vorbind cu accent jamaican, relatează AFP.

Având sloganul „Get In, Get Happy” („Urcă și fii fericit”), această reclamă cu o durată de 60 de secunde la noul model Beetle a fost văzută de peste 614.000 ori de când a fost publicată pe contul de pe YouTube al grupului Volkswagen și va fi difuzată duminică, în timpul galei Super Bowl – finala Ligii profesioniste de fotbal american (NFL).

Reclamele difuzate în timpul acestei partide de fotbal american sunt cele mai scumpe din lume.

„Nu-ți face griji, totul va fi bine”, spune în această reclamă personajul Dave, zâmbitor, cu un pronunțat accent jamaican, unuia dintre colegii săi de muncă. Acest angajat caucazian, despre care telespectatorii află că provine din Minnesota (un stat din nordul Statelor Unite, n.r.), este personajul care conduce noul model Beetle lansat de Volkswagen.

„M-a șocat, este un spot atât de rasist”, a declarat pentru postul NBC Barbara Lippert, critic profesionist pentru site-ul specializat în publicitate Mediapost.com. Charles Blow, editorialist la New York Times, este un bărbat de culoare și a criticat la rândul său, pe postul CNN, decizia grupului Volkswagen de a folosi pentru această reclamă „o voce neagră”.

Mark Gillies, directorul departamentului de produse și tehnologii ale comunicării din cadrul Volkswagen America, afirmă că reclama vizată, ce are ca fond sonor o piesă a starului muzicii reggae Jimmy Cliff, a fost testată înainte de lansare în fața „unui auditoriu variat”, alcătuit inclusiv din jamaicani.

„Aceasta este reclama pe care o veți vedea duminică”, a adăugat el. „Este prevăzut ca ea să fie difuzată în timpul Super Bowl, iar acest fapt nu s-a schimbat. Mesajul reclamei, care se pare că a scăpat unora, este acesta: dacă ești la volanul unui model Beetle, ești fericit pentru tot restul zilei”, a adăugat Mark Gillies.

Până marți după-amiază, peste 3.000 de persoane au dat „Like” pentru această reclamă pe site-ul YouTube. Prin comparație, numărul persoanelor care nu au apreciat reclama a fost de doar 200.

Jimmy Cliff, care apare într-o altă reclamă pentru Volkswagen ce va fi difuzată în paralel, a spus că este foarte fericit că a apărut în aceasta și le-a urat fanilor săi, printr-un mesaj postat pe site-ul lui oficial, „vibrații bune pentru anul 2013”.

Însă Volkswagen nu este singura companie al cărei spot publicitar pentru gala Super Bowl a stârnit controverse puternice în Statele Unite. Compania Taco Bell a anunțat, luni dimineață, că a retras o reclamă care încuraja oamenii să renunțe la legume și să opteze pentru ofertele lor de taco. Multe persoane au criticat pe Twitter faptul că reclama „atacă” și ironizează consumul de legume, în condițiile în care americanii oricum nu consumă aceste alimente sănătoase în cantitățile recomandate de specialiști.

În schimb, Taco Bell va difuza la gala Super Bowl o reclamă al cărei slogan este „Viva Young”, în care mai multe persoane de vârsta a treia fac tot felul de năzdrăvănii pentru a se amuza într-o seară.

La rândul său, constructorul de automobile Kia și-a lansat miercuri reclama oficială pe care o va prezenta duminică seară la gala Super Bowl. Aceasta poartă sloganul „Space Babies” și pretinde că descifrează, într-o manieră amuzantă, misterul unei întrebări care i-a interesat dintotdeauna pe oameni: „De unde vin bebelușii?”.

Recomandarea video

Mediafax
Fii atent la postura în care dormi: ce sunt ridurile de somn și cum să previi acest semn de îmbătrânire prematură
Digi24
Șeful diplomației maghiare lansează avertismente similare cu cele ale Kremlinului: liderii UE împing Europa spre un război cu Rusia
Cancan.ro
Celebrul fotbalist la Steaua a ajuns boschetar: ”N-are casă, doarme pe străzi”
Prosport.ro
FOTO. Gafă vestimentară fără precedent! Ce a pățit vedeta a pus-o într-o ipostază mai mult decât jenantă
Adevarul
Țările din Vest unde românii ezită să se întoarcă: „Cei mai mulți sunt nostalgici. Vorbesc numai despre pământul matern”
Mediafax
Remediul natural care ajută la scurtarea duratei răcelilor și gripei, potrivit experților de la Harvard
Click
Irinel Columbeanu s-a botezat, înainte de Sărbători. Fostul milionar și-a schimbat religia la 68 de ani: „E cea mai importantă decizie din viața lui”
Digi24
Rodica Stănoiu a fost deshumată. Trupul fostei ministru al Justiției urmează să fie dus la INML la cerea procurorilor
Cancan.ro
Cuplul finalului de an în România! Vedeta Antena 1 l-a cuplat, fără să-i pese că e ÎNSURAT
Ce se întâmplă doctore
Cât de mult s-a schimbat Elena Băsescu! Nu o mai recunoști! Cum arată acum, la 45 de ani
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Decembrie: Începe o nouă sesiune Rabla 2025. Câți bani primești pentru o mașină nouă
Descopera.ro
Cele mai periculoase locuri de pe Pământ!
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Iubi, tu mă mai iubesti? – Da, cum să nu, draga mea!
Descopera.ro
Teoria atașamentului: De ce modul în care am fost iubiți în copilărie ne decide relațiile din prezent?