Companiile care apelează la firmele de training încep să ceară programe care să ajute angajații din generații diferite să colaboreze mai bine, având în vedere că în prezent distanța dintre generații este mult mai mică și se ajunge în situația în care managerii au în echipă persoane care fac parte din 2-3 generații diferite.
„Înainte, generațiile de angajați se succedeau odată la 20 – 30 de ani, însă în prezent se schimbă stilul și valorile anÂgajaților odată la 4-5 ani, mult mai reÂpede. Generațiile care acum au 35-45 de ani, generațiile «muncii», nu prea utiliÂzeaÂză conceptul de work-life balance. În schimb, tinerii pleacă la ore fixe de la biÂrou fără nicio remușcare imediat ce și-au terminat treaba, sunt foarte dezinvolți, ba chiar cer și feedback managerilor în permanență, ceea ce îi deranjează pe managerii obișnuiți să muncească peste program”, a explicat Adrian Paraschiv, senior partner în cadrul firmei de training Stand for Development. Iar managerii de 35-45 de ani care se confruntă cu astfel de situații nu știu cum să le gestioneze, fiindu-le dificil să realizeze coeziunea în echipă, a mai spus Paraschiv.
Partenerul Stand for Development a adăugat că managerii de 35-45 de ani s-au obișuit să muncească fără a avea prea mult timp liber, iar ei când au timp liber, neștiind ce să facă, muncesc, iar acestea sunt așteptările lor și pentru noile geÂneÂrații de angajați. „Problema de gestiune a situației actuale este însă a managerilor, nu a tinerilor angajați, pentru că mana-gerii vor avea probleme de adaptare peste 10 ani, când vor lucra în mediul de lucru creat de generațiile tinere”, a mai spus Paraschiv.