Miercuri, în timpul discursului referitor la veniturile companiei din al patrulea trimestru fiscal, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a discutat despre evoluția celei mai populare rețele sociale din lume. Unul din aspectele discuției a atras atenția celor prezenți în mod deosebit, scrie Business Insider.
„Ne așteptăm ca Stories să depășească numărul de postări al News Feed-ului, devenind cea mai populară modalitate prin care oamenii partajează conținut”, a declarat Zuckerberg.
Utilizatorii au interacționat cu Facebook în ultimii zece ani prin intermediul navigării în News Feed – colecția de fotografii, comentarii și linkuri pe care o văd atunci când se loghează în contul personal.
Oamenii s-au familiarizat cu News Feed, funcția fiind „la fel de familiară ca tastatura unui smartphone”, scrie sursa citată. Chiar dacă Facebook a încercat să modifice algoritmii care decid ce apare prima oară în feed, structura rețelei a rămas aproape neschimbată.
La rândul său, Stories este un format mai nou de partajare a clipurilor video și fotografiilor și le permite utilizatorilor să realizeze adevărate „montaje” ale conținutului lor. Faptul că Stories a fost dezvoltată inițial de Snapchat nu i-a deranjat pe cei de la Facebook, care au copiat funcțiile și le-au încorporat în produsele sale. Potrivit lui Zuckerberg, WhatsApp și Instagram sunt acum principalele două aplicații pentru partajarea prin Stories, la nivel global.
Pe de altă parte, dacă Zuckerberg vede în Stories un înlocuitor al News Feed-ului, ne putem gândi cum va arăta pe viitor Facebook așa cum îl știm și cât de stabil va fi afacerea cu reclame a companiei americane.
Un format „rezistent” la abuzuri?
Comentariile lui Zuckerberg despre Stories nu sunt întâmplătoare, ci survin într-un moment în care Facebook încearcă să răspundă criticilor legate de fake news, dependența de conținut social media în rândul copiilor și alte fenomene ce țin de prezentul tehnologic. Zuckerbeg vede în Stories o funcție mai puțin vulnerabilă în fața abuzurilor, comparativ cu News Feed.
De asemenea, dacă Facebook dorește să se concentreze asupra funcției Stories, ar putea începe cu produse precum Instagram și WhatsApp, care au o bază tânără de utilizatori, mai predispusă la schimbări.
Facebook ar putea renunța definitiv la News Feed, dacă găsește o alternativă și compania este cunoscută pentru rapiditatea cu care pune în practică planurile importante.
În 2012, compania și-a restructura business-ul cu reclame, renunțând la reclamele ce apar în partea dreaptă a paginii Facebook, când este vizualizată într-un browser, pe un calculator desktop. În locul lor, Facebook a creat reclame concepute pentru dispozitivele mobile, incluse în News Feed. Astăzi, reclamele mobile însumează 89% din veniturile publicitare ale Facebook. Următoarea poveste de succces a Facebook ar putea fi Stories.
„O altă schimbare importantă pe care o vizualizăm este creșterea Stories. Estimăm că Stories va depăși numărul de postări al Feed-ului, cea mai populară modalitate prin care oamenii partajează conținut pe aplicațiile sociale. Stories este un format mai bun, pentru publicarea de clipuri multiple, în decursul unei zile.
Creșterea Stories va avea un impact asupra modului în care ne construim produsele și afacerea, inclusiv WhatsApp și Instagram, care sunt cele mai folosite produse cu Stories din lume”, a declarat Zuckerberg.