Bicicliștii din orașul britanic Grimsby au rămas fără cuvinte în momentul în care au văzut pista pe care autoritățile locale le-au pregătit-o. Amplasată pe marginea trotuarului, chiar lângă bordură, aceasta avea o lățime de doar zece centrimetri, scrie Daily Mail.
„Nu are niciun rost. Nu pare să fie cea mai bună metodă de a cheltui banii publici. Este probabil un mod de a bifa un lucru pe listă pentru a obține niște fonduri guvernamentale, dar i-a lăsat confuzi pe pietoni și pe bicicliști”, spune Ray Lawrence, un locuitor al orașului Grimbly care a observat pentru prima oară noua pistă destinată celor care vor să se deplaseze pe două roți atunci când își ducea nepoatele la grădiniță.
Reprezentanții autorităților insistă însă că linia nu are decât rolul de a marca faptul că trotuarul poate fi utilizat atât de către pietoni, cât și de către bicicliști și că aceasta nu a fost gândită să împartă în două acest spațiu.
FOTO: Daily Mail – pista pentru bicicliști din orașul britanic Grimsby.
„Este un semn utilizat pentru a arăta locul unde o pistă pentru bicicliști se alătură unui spațiu destinat mersului pe jos. Bicicliștii și pietonii împart întreaga lungime a căii marcate cu linia albă”, a declarat purtătorul de cuvânt al autorităților.
Membrii consiliului local au insistat că vopsirea liniei de demarcare era esențială, dar nu au dorit să spună dacă vor modifica sau nu noile marcaje.
Probleme cu pistele speciale destinate bicicliștilor au întâmpinat și bucureștenii. Începând cu anul 2008, în cel mai important oraș al României s-au amenajat 194 de kilometri de trasee destinate iubitorilor transportului pe două roți.
FOTO: Octav Ganea/Mediafax Foto – pistă pentru bicicliști care putea fi găsită în București.
Cele mai multe rute au fost însă desființate de către Poliție, fie din cauza obstacolelor care se întâlneau pe parcursul lor, fie din cauza bordurilor care nu se găseau la nivelul carosabilului. Astfel, la începutul lunii trecute Bucureștiul se putea „lăuda” cu doar șapte piste cu o lungime totală de câțiva kilometri.