Prima pagină » Magazin » Sindicatul Liber RomâniaFilm, despre situația „dramatică” din cinematografele românești

Sindicatul Liber RomâniaFilm, despre situația „dramatică” din cinematografele românești

Sindicatul Liber RomâniaFilm, despre situația „dramatică
Filmările în interior sunt supuse regulilor de distanțare fizică în starea de alertă / Sursa foto: Romania Film
Sindicatul Liber RomâniaFilm atrage atenția Guvernului, prin intermediul unei scrisori publice remise MEDIAFAX, asupra situației "dramatice" din cinematografele românești și a plângerii penale emise împotriva Consiliului de Administrație (C.A.) al R.A.D.E.F.

„Sindicatul Liber RomâniaFilm dorește să prezinte opiniei publice situația dramatică în care se găsesc atât salariații, cât și sălile de spectacol aparținând RomâniaFilm, dar și o serie de nereguli de natură penală ce se petrec în cadrul R.A.D.E.F. RomâniaFilm”, se arată în documentul transmis MEDIAFAX.

Contactată telefonic, Maria Bikfalvi, președintele Sindicatului Liber RomâniaFilm, a afirmat că ministrul Culturii, Vlad Alexandrescu, trebuie să ia atitudine în această privință. „Sunt condiții inumane, este o situație de nebuni și Consiliul de Administrație nu face nimic”, a declarat pentru MEDIAFAX președintele Sindicatului Liber RomâniaFilm.

„E strigător la cer să vii doar ca să iei bani”, a mai spus Bikfalvi referitor la membrii C.A. al RomâniaFilm. „Cineva trebuie să își asume ceva, pentru că nu mai putem suporta situația. Ei nu vor să recunoască faptul că regia este falimentară”, a afirmat președinta sindicatului, care a adăugat că scrisoarea sa va ajunge la Președinția României și la Comisiile de Cultură din Parlament.

În scrisoarea deschisă transmisă MEDIAFAX și semnată de Maria Bikfalvi, este menționat faptul că angajații regiei nu și-au primit salariile pentru lunile octombrie, noiembrie și decembrie din 2015. „Acest lucru nu pare să îi deranjeze pe membrii C.A. sau pe responsabilii din Ministerul Culturii”, se mai arată în document. În plus, este menționat faptul că angajații RomâniaFilm lucrează în spații neîncălzite.

„Oare este normal ca acești oameni să își riște sănătatea stând atâtea ore în frig? Este normal ca după ce îndură asemenea condiții nici să nu fie plătiți? Sălile nu au lămpi pentru a da proiecție de film (vezi cinema Europa, Cinema Republica Iași etc.). Nu mai spunem nimic despre spectatori, puțini la număr, care mai calcă pragurile acestor săli”, transmite Maria Bikfalvi în scrisoarea sa.

Începând cu data de 23 noiembrie 2015, Cinema Patria Bucuresti a fost închis, pentru că funcționa într-o clădire cu risc seismic grad 1. „Acest lucru nu pare să deranjeze nici pe cei din Ministerul Culturii și cu atât mai puțin pe membrii Consiliului de Administrație. În cazul Teatrului Nottara, închis din aceleași motive ca și cinematograful Patria, au fost găsite soluții pentru ca activitatea să poată continua. În cazul cinematografului Patria, cel mai mare cinematograf din București și din România, nimeni nu pare să se preocupe”, mai spune aceasta.

Bikflavi menționează și că în cinematograful Patria s-au investit sute de mii de euro pentru reamenajare, una dintre realizări fiind sala 3d Café, care a costat peste 80.000 de euro. „Aș dori să întreb: Dacă nu sunteți în stare să vă preocupați de aceste săli, de ce refuzați domnilor să le predați către Primărie? Sau doriți mai întâi să scăpați de angajați și apoi să le predați primăriilor, la fel cum ați procedat în cazul cinematografului Gloria?”

„Dorim, prin intermediul prezentului comunicat, să îl informăm public pe domnul prim ministru Dacian Cioloș și pe domnul Vlad Alexandrescu, ministrul Culturii, asupra faptului ca s-a formulat plângere penală împotriva Consiliului de Administratie al R.A.D.E.F. RomaniaFilm, dosarul fiind înregistrat cu numărul 13076/P/2015 la Parchetul de pe lângă Judecătoria sectorului 1 București, iar în prezent a fost înaintat la Poliția Sector 1 București – Serviciul de Investigare a Criminalității Economice pentru efectuarea de cercetări”, se mai arată în scrisoare.

„Un exemplu care demonstrează situația reală a culturii din România este Cinematograful Perla din Sinaia”. Aceasta clădire, spune Bikfalvi, este lăsată intenționat să se degradeze, pentru a ajunge în mâna unor terți care o va transforma și îi va schimba obiectul activității, asa cum este cazul altor cinematografe din București și din țară, precum Cinema Cultural din București, Cinema Premiera din Ploiești și Cinema București din Capitală.

„Cinematograful Patria din București a devenit adăpost pentru oamenii străzii, după ce a fost închis”, a notat în încheierea scrisorii președinta Sindicatului Liber RomâniaFilm.