Sumele cheltuite de români pe site-urile de modă variază între 101 lei pentru o pereche de pantaloni și 257 lei pentru o pereche de pantofi. În medie, o rochie comandată online ajunge să coste cel mult 215 lei, iar o geantă cel puțin 124 lei.
„Segmentul de fashion online înregistrează una dintre cele mai rapide creșteri din eCommerce-ul local, de aproximativ 50% în fiecare an. Este o categorie ce nu și-a atins încă potențialul maxim. Astfel, experiența oferită trebuie să fie una cât mai plăcută, iar imaginile de produs și clipurile de prezentare să arate cu adevărat impecabil”, menționează Raluca Radu, Country Manager Answear România.
Principala sursa de informare a cumpărătorilor din mediul online este tot spațiul virtual. Astfel, 68% dintre aceștia apelează la motoarele de căutare pentru a găsi informații despre magazinele online pe care le vizitează și ofertele acestora, în timp ce 54% dintre ei merg pe recomandările primite din partea prietenilor și a cunoștintelor. Aproape tot la fel de mulți, respectiv 51% dintre cumpărători află noutăți atunci când apelează la canalele de Social Media. Bărbații preferă să se informeze și de la emisiunile TV, cu o medie de 24% față de 11% în cazul femeilor.
Studiul a fost realizat în parteneriat cu firma de cercetare iSense Solutions, pe un eșantion de 604 respondenți din mediul urban, majoritar femei, cu vârste curpinse între 25 și 40 ani. Cei mai mulți dintre aceștia au studii universitare (59%) și un venit mediu lunar de aproximativ 3.600 lei. 72% dintre respondenți sunt căsătoriți sau locuiesc împreună cu persoana iubită, avand în medie un singur copil.