Dispozitivele mobile au o importantă tot mai mare în procesul de achiziție, în condițiile în care 4 din 10 respondenți declară că fac cumpărături online lunar, iar 3 din 10 utilizează telefonul mobil sau tableta pentru astfel de tranzacții.
„Observăm o schimbare importantă în comportamentul de consum în randul cumpărătorilor români și o aliniere la tendințele globale, mare parte dintre clienții magazinelor online utilizând telefonul mobil pentru achiziții. Cu toate acestea, aproape jumătate dintre magazinele online nu sunt optimizate pentru mobile, lucru absolut necesar pentru a rămâne competitive în această industrie. Iar într-o industrie cu o concurență atât de ridicată, să nu ai un magazin online optimizat pentru mobil înseamnă, cel mai probabil, să pierzi un sfert din vânzări”, spune Sandu Băbășan, CEO Blugento.
Potrivit studiului, smartphone-ul a devenit indispensabil pentru aproape toți românii, 9 din 10 respondenți declarâ că dețin un astfel de dispozitiv, iar peste 80% dintre aceștia recunosc și că accesează website-uri direct de pe mobil.
Cât despre categoriile de produse achiziționate online de pe telefonul mobil, în topul preferințelor românilor se află hainele, urmate de electronice, electrocasnice și produse cosmetice.
Cât despre sumele cheltuite, în mod uzual, cumpărătorii care utilizează telefonul mobil fac comenzi online cu valori între 100 și 500 de lei (5 din 10).
Studiul „Online shopping de pe telefonul mobil” a fost realizat în perioada 1 – 30 iunie 2017 pe un eșantion de 2.875 de respondenți majori, din mediul urban, de către iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento.