Prima pagină » Magazin » Soluția inedită aleasă de o companie de software pentru a crește PRODUCTIVITATEA angajaților

Soluția inedită aleasă de o companie de software pentru a crește PRODUCTIVITATEA angajaților

Soluția inedită aleasă de o companie de software pentru a crește PRODUCTIVITATEA angajaților
Weekendul de trei zile și "vacanța la locul de muncă" se numără printre soluțiile adoptate de compania americană de software 37signals cu scopul de a-și crește productivitatea, informează nytimes.com.

Weekendul de trei zile și „vacanța la locul de muncă” se numără printre soluțiile adoptate de compania americană de software 37signals cu scopul de a-și crește productivitatea, informează nytimes.com.

Într-un articol intitulat „Be More Productive. Take Time Off” (Fiți mai productivi. Acordați-vă mai multe momente libere), Jason Fried, cofondator și director-general al companiei producătoare de software 37signals, vorbește despre importanța pe care schimbarea o are în procesul de producție.

„Schimbarea este importantă. Atunci când eram mici, aveam vacanța de vară, care ne ținea departe de școală. Vacanța de vară era o schimbare. Abia așteptam să vină. Câteva luni în care faci lucruri diferite de cele pe care le faci în mod obișnuit înseamnă foarte mult”, afirmă Jason Fried.

„Munca din luna februarie este aceeași cu munca depusă în mai. Iunie este la fel ca octombrie, este greu să spui care-i diferența dintre august și aprilie. Cu toate că anumite afaceri au un caracter sezonier mai pronunțat în comparație cu altele, în cele din urmă lucrurile pe care oamenii le fac la locul de muncă nu diferă chiar atât de mult pe parcursul anului – unele luni sunt doar mai aglomerate decât altele. Acest lucru nu înseamnă schimbare, ci doar un volum mai mare”, spune autorul articolului.

Inspirându-se din schimbările pe care le aduc cu ele anotimpurile, Jason Fried a introdus câteva schimbări în programul de lucru al companiei pe care o conduce de 13 ani.

Astfel, din mai și până în octombrie, săptămâna de lucru la compania 37signals are patru zile. Angajații acestei firme nu lucrează 40 de ore în patru zile, ci 32 de ore în patru zile.

Cei mai mulți dintre angajați își iau liber vineri, însă unii aleg zile diferite. Cu toții apreciază însă weekendul de trei zile.

Beneficiile aduse de cele șase luni cu weekend de trei zile sunt evidente pentru angajați, însă există și un efect surprinzător: se muncește mai bine în cele patru zile decât în cinci zile.

Atunci când au mai puțin timp la dispoziție, angajații pierd mai puțin timp. Când au o săptămână de lucru cu program comprimat, angajații tind să se concentreze asupra lucrurilor importante. Un program care constrânge stimulează calitatea.

În spiritul schimbărilor continue, în această vară, compania a încercat ceva nou. Conducerea a decis ca în luna iunie toți angajații să lucreze la orice proiect doresc. Nu era chiar o vacanță, ci mai degrabă o vacanță de la orice proiect la care lucrau. Angajații au fost astfel invitați să se ocupe de orice proiect doreau și să folosească acel interval pentru a-și explora și testa propriile idei.

Angajații au lucrat individual sau în echipe. Singura regulă a fost aceasta: „explorați, vedeți dacă există metode pentru a face ca produsele noastre existente să devină mai bune sau veniți cu idei pentru produse noi, creați un nou model de business sau faceți orice vă interesează în cel mai înalt grad”.

În iulie, fiecare angajat a fost rugat să împărtășească cu restul angajaților ideile pe care le-a avut și să își prezinte proiectul într-o zi denumită „Pitchday”.

Experimentul „June-on-your-own” (Iunie pe cont propriu) a condus la cea mai mare explozie de creativitate din istoria firmei 37signals, care are 34 de angajați, spune directorul ei. În opinia sa, experimentul a fost amuzant, a stimulat moralul angajaților și a fost atât de productiv, încât conducerea firmei intenționează să îl repete de câteva ori pe an.