Sony a prezentat la New York PlayStation 4, prima consolă de jocuri a companiei din ultimii șapte ani, la care a introdus funcții cloud și de social-media, obiectivul directorului general, Kazuo Hirai, fiind de a relansa vânzările, transmite Bloomberg.
Utilizatorii PlayStation 4 vor putea vedea de prieteni sunt prezenți la un moment dat și să preia jocuri în derulare de la alți participanți.
Consola va fi lansată pe piață pentru viitorul sezon al sărbătorilor de iarnă, a precizat Sony, fără să anunțe și prețurile.
PlayStation 4 își va face debutul într-o perioadă în care industria de profil se orientează către jocurile pe terminale mobile precum smartphone-urile și tabletele, astfel că apare întrebarea dacă pasionații de jocuri vor mai cheltui câteva sute de dolari pentru un nou aparat.
Consola imită arhitectura deschisă a smartphone-urilor, care încurajează dezvoltatorii mici să creeze noi titluri pentru numărul tot mai mare al amatorilor de jocuri.
„Noua PlayStation îmbunătățită nu este revoluționară, pentru a putea depăși modificările care au loc în industrie. Accentul mare pus de Sony pe aspectul social al PlayStation 4 este un pic cam ambițios”, consideră Amir Anvarzadeh, manager la BGC Partners în Singapore.
Jocurile destinate aparatelor mobile și cele care pot fi descărcate pe computere atrag vânzări din ce în ce mai mari, în detrimentul celor pentru aparate tradiționale.
Veniturile generate anul trecut de jocurile pentru aparatele mobile au crescut în SUA cu 16%, la 5,9 miliarde de dolari, în timp ce jocurile destinate consolelor au realizat vânzări în scădere cu 21%, la 8,9 miliarde de dolari.