Spaniolii de la Happy Tour: România nu e destinație pentru familiile cu copii sau pentru îndrăgostiți. Ar trebui să promovați mitul Dracula sau Delta Dunării

Publicat: 09 05. 2012, 15:17
Actualizat: 09 05. 2012, 15:17

Lipsa agrementului, infrastructura rutieră proastă și seviciile de slabă calitate plasează România în afara destinațiilor preferate de familiile cu copii sau de îndrăgostiți, a declarat agenției MEDIAFAX Javier Garcia del Valle, directorul general al Happy Tour, agenție de turism cu capital spaniol.

„Am patru copii. Când călătoresc cu ei, mă întreb: copiii mei au ce să facă acolo, odată ajunși la destinație? România nu este o destinație în care copiii să facă ceva, să nu se plictisească. Nici Bulgaria nu este, deși stă mai bine decât România. Pentru copii este nevoie de aquapark-uri și alte facilități. Problema este legată și de infrastructură, pentru că nu vrei să ții copiii șase ore pe drum”, a spus del Valle, cetățean spaniol rezident în România.

El a afirmat că mai mult de 25% dintre familiile care călătoresc în timpul verii merg cu copiii în vacanță.

Oficialul Happy Tour crede că România nu este potrivită nici ca destinație pentru îndrăgostiți.

„România este o destinație pentru vânători, pentru natură, Bucureștiul este foarte cunoscut în afară pentru viața de noapte, adică pentru discoteci, cluburi. România este căutată și pentru cazinouri, mai ales de evrei și arabi”, a adăugat el.

Del Valle spune că România mai are mult de lucrat la capitolul servicii.

„Vă dau un exemplu personal, petrecut într-un restaurant. Am vrut să mănânc ceva repede. Orice ceream mi se răspundea cu nu. I-am explicat că am la dispoziție doar jumătate de oră și tot nu a înțeles. Nu mi-a oferit alternativă. Spunea nu înainte de a afla ce anume vreau. În general, nu se întâmplă astfel de situații în țări pregătite pentru turism ca Spania sau Turcia. Dar cea mai mare problemă a României este infrastructura. România este o țară foarte frumoasă, cu foarte multe oportunități. Am văzut Delta, Sibiul, Sighișoara sau Brașovul. Este frumos peste tot, dar stai blocat în trafic pănă ajungi acolo”, a adăugat Javier Garcia del Valle.

El crede că România ar trebui să promoveze mitul Dracula și Delta Dunării, foarte cunoscute în lume, însă rar asociate cu România.

„Avem Dracula, Delta Dunării – un fluviu foarte cunoscut in toată Europa și în toată lumea. Întreaga deltă a fluviului este aici, dar noi nu o promovăm. Dacă mergi în SUA, în Ilinnois, și întrebi: Ce știți despre România? Ați auzit de Dracula? Și dacă ți se răspunde că da, atunci asta trebuie să promovăm. Dracula este una dintre cele mai citite cărți din lume și este tradusă în foarte multe limbi străine. Dacă promovarea este deja făcută, de ce nu ne folosim de acest brand?”, a afirmat managerul celei mai mari agenții de turism din România.

Happy Tour, cea mai mare agenție de turism din România după cifra de afaceri, a primit în acest an de la mai mult de 15 agenții românești mari și medii oferte pentru a fi preluate, însă compania deținută de fondul de investiții spaniol GED nu intenționează să mai cumpere firme în perioada următoare.

„Nu plănuim să cumpărăm alte agenții de turism. Avem un portofoliu complet și vrem să dezvoltăm toate brandurile. Vrem să promovăm rețeaua de agenții asociate. Avem 65 de agenții asociate, pe care scrie Happy Tour, iar scopul nostru este să ajungem la 100 în acest an”, a afirmat directorul general..

El a spus că după achiziția în ultimii ani a mai multor firme de turism, Happy Tour primește permanent oferte de la proprietarii agențiilor românești, care vor să le vândă.

Cifra de afaceria întregului grup Happy Tour a fost anul trecut de 57 milioane de euro.

„Pe primul trimestru avem o creștere de 16% față de aceeași perioada a anului trecut. Targetul nostru pe acest an este să avem o creștere de 16%”, a mai spus directorul companiei.

Compania spaniolă de administrare a fondurilor de investiții GED a cumpărat în aprilie, anul trecut, pachetul majoritar de acțiuni al turoperatorului Prestige Tour, fondat de Mircea Vladu, tranzacția fiind realizată prin intermediul agenției de turism Happy Tour.

Achiziția a fost efectuată la câteva luni de la achiziția site-ului Paravion.ro, de rezervare a biletelor de avion, și a companiei Travel House de către GED.

Cu câțiva ani în urmă, GED a achiziționat de la Nicolae Demetriade firma Happy Tour, cea mai mare agenție de turism din România după cifra de afaceri.

Portofoliul GED include 27 de companii, dintre care 11 în estul Europei, în special în România (Happy Tour, Paravion, Travel House, Diamedix, Bioservice, Total Energy Business, Rosegur, Fonomat, Inforpress și RED).