Copiii bilingvi, încă înainte de a putea să vorbească, disting diferențele gramaticale dintre cele două limbi începând de la vârsta de șapte luni, potrivit unui studiu recent despre bilingvism și procesul de învățare, informează AFP.
„Încă de la șapte luni, bebelușii sunt sensibili la diferențele dintre cele două limbi și le folosesc ca niște repere pentru a le diferenția”, a explicat Janet Werker, psiholog la Universitatea Columbia Britanică din Canada, coautoare a acestui studiu publicat în revista britanică Nature.
Lucrări precedente realizate de Janet Werker și Judit Gervain, o lingvistă de la Universitatea Paris-Descartes, au demonstrat faptul că bebelușii se folosesc de frecvența cuvintelor din limba vorbită pentru a determina importanța acestora.
„De exemplu, în engleză, termenii «the» și «with» (cu) apar mult mai adesea în vorbire decât alte cuvinte. Copiii învață în principal o limbă prin numărare”, a rezumat cercetătoarea canadiană.
„Însă bebelușii care cresc bilingvi au nevoie de mai mult decât aceasta și ei dezvoltă noi strategii, de care copiii monolingvi nu au neapărată nevoie”, a adăugat această lingvistă.
Potrivit acestui studiu, copiii crescuți într-un mediu biling se folosesc de tonalitate și de durata răspunsurilor pentru a face diferența între cele două limbi, precum engleza și japoneza, o limbă în care ordinea cuvintelor este inversată.
Studiul a fost prezentat la conferința anuală organizată de American Association for the Advancement of Science (AAAS) în orașul american Boston, între 14 și 18 februarie.