Un studiu-pilot realizat la Brașov de o companie de cercetare a demonstrat că șoferii au diverse prejudecăți în ceea ce-i privește pe ceilalți participanți la trafic. Una dintre acestea este legată de marca automobilului la volanul căruia de află o persoană, scrie presa locală.
Spre exemplu, în vreme ce posesorii de autoturisme BMW sunt percepuți ca „șmecheri”, „vitezomani” și „maneliști”, aceia care conduc o mașină Dacia sunt caracterizați mai degrabă ca „săraci”, „modești”, „bugetari” sau „pensionari”.
FOTO: newsbv.ro
FOTO: newsbv.ro
Pe de altă parte, șoferii de Fiat sunt considerați „normali”, „calmi”, „familiști” și „sărăcuți”, iar cei care conduc un Audi sunt catalogați ca fiind „încrezuți, „înfumurați”, „bogați” și „afaceriști”.
FOTO: newsbv.ro
FOTO: newsbv.ro
În schimb, persoanele care se află la volanului unui Volkswagen sunt percepute ca fiind „jmechere”, „deștepte”, „echilibrate” sau „normale”.
FOTO: newsbv.ro
Cercetarea sociologică a fost realizată pe un grup de 108 respondenți, dintre care: 20 instructori auto, 12 profesori de legislație și 76 de cursanți sau proaspăt absolvenți ai unei școli de șoferi, mai precizează surca citată.
Prezentarea datelor a fost tip „cloud”, cuvintele care au o dimensiune mai mare în imaginile de mai sus fiind cele mai folosite de cei chestionați.
„Studiul este reprezentativ, fără a fi relevant din punct de vedere statistic”, a explicat Romului Oprică, managing partener la compania Brandberry, cea care a realizat studiul. „Culegerea datelor s-a realizat prin invitație individuală de a completa un chestionar online, metoda fiind CAWI (Computer-assisted web interviewing, n. red). Studiul a urmărit să identifice percepții despre activitatea de pregătire a tinerilor în școlile de șoferi din Brașov. Dintre cei 32 de instructori auto și/sau profesori de legislație, peste 40% au o experiență în domeniu mai mare de 15 ani, în timp ce peste 73% au o experiență mai mare de 10 ani”, a adăugat acesta în cele din urmă.