Din cele peste 30 la sută dintre persoanele intervievate care au afirmat că țin post, 27,1 la sută au precizat că postesc numai în anumite zile din perioada de post, în timp ce 4,5 la sută respectă integral postul Paștelui.
Cei mai mulți dintre orășenii intervievați, care postesc în această perioadă (peste 80 la sută), preferă să consume fructe și legume proaspete și să gătească în casă mâncăruri de post.
De asemenea, alimentația zilnică în perioada postului cuprinde și conservele de legume (zacuscă, murături etc.) – 58,6 la sută, dulciurile (52,4 la sută), dar și produsele procesate cum ar fi: brânzeturi, iaurturi, mezeluri (41,4 la sută).
Cele mai multe dintre persoanele chestionate s-au declarat mulțumite de diversitatea produselor de post din magazine (supermarket, hypermarket etc.).
„Cu toate acestea, există un mic procent de persoane care nu au fost pe deplin satisfăcute de produsele de post existente în comerț. În general, acestea nu își doresc alte tipuri de produse ci, mai degrabă, și-ar dori să găsească mai multe sortimente ale produselor deja existente pe piață: mai multe varietăți de pate de post, mâncare gătită, mezeluri de post sau produse semipreparate de post etc”, se arată în studiu.
Studiul a fost realizat online, de Mednet Marketing Research Center, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, urban, în perioada 4 – 8 aprilie 2014. Au fost intervievate 663 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 de ani, marja de eroare fiind de plus/minus 3,81 la sută.