STUDIU. Persoanele care postează mesaje agresive pe internet tind să devină și mai frustrate

Publicat: 26 03. 2013, 15:39
Actualizat: 26 06. 2013, 09:46

Persoanele care postează mesaje agresive pe site-urile de pe internet au tendința de a deveni, cu timpul, tot mai nemulțumite și mai frustate, potrivit unui studiu publicat recent în Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, informează dailymail.co.uk.

Utilizatorii care postează cu regularitate pe internet mesaje negative sau comentarii negative se simt ceva mai relaxați după postare, însă, în ansamblu, ei tind să devină, cu timpul, tot mai furioși și mai frustrați.

Autorii unui alt studiu spun că citirea de mesaje negative scrise de alte persoane, urmată de postarea propriilor mesaje agresive, este asociată cu schimbările de dispoziție.

„Disputele online seamănă cu aruncarea de gaz pe un foc. Internetul scoate la iveală problemele asociate cu impulsivitatea mai mult ca oricare alt mediu”, afirmă autorul studiului, Ryan Martin, profesor de dezvoltare personală și psihologie la Universitatea Wisconsin-Green Bay.

„E ușor să răspunzi chiar atunci, când ești nervos”, a adăugat el.

Deși studiul s-a concentrat doar asupra site-urilor specializate în polemici online, autorii săi consideră că el are implicații importante și pentru rețelele de socializare Facebook și Twitter și chiar pentru site-urile și blogurile specializate în postarea de știri de interes general.

În opinia autorilor, statutul de utilizator anonim, care își ascunde identitatea reală în spatele unui pseudonim, alături de factorul denumit „distanță socială”, reduc capacitatea individului de a se controla sau de a rămâne prudent în legătură cu felul în care interacționează cu ceilalți.

Site-urile care funcționează ca „un sac de box virtual” stimulează comportamentele dăunătoare, spune Ryan Martin. „Multe dintre aceste site-uri încurajează postarea de mesaje agresive ca metodă de depășire a furiei. Ei cred că această «descărcare» este o abordare sănătoasă, dar nu este deloc așa”, a adăugat el.

Deși nu e nimic greșit în faptul de a te înfuria, Ryan Martin crede că abordarea cea mai sănătoasă ar consta în concentrarea utilizatorului asupra rezolvării acelor probleme care îi nemulțumesc.