Mai multe reclame care evidențiază farmecul Vilniusului cataloghează orașul drept „punctul G al Europei„, scrie thisisinsider.com. Inga Romanovskiene, directorul Go Vilnius, Agenția de Devoltare a Turismului și Afacerilor în Vilnius, a declarat, într-o conferință de presă: „Când vine vorba de atragerea turistului modern, ne confruntăm cu un nivel ridicat de competiție, în contextul în care alte orașe și țări europene investesc masiv în marketing turistic. Tinerii advertiseri care au venit cu ideea „Vilnius: Punctul G al Europei” au prezentat un proiect extrem de interesant pentru oraș”.
Campania publicitară, îndreptată către publicul din Marea Britanie și Germania, este lansată cu o lună înainte de un turneu al Papei Francisc în țările baltice.
Unii preoți lituanieni „și-au manifestat îngrijorarea că reclama s-a folosit de sexualitatea femeilor și furnizează idei greșite despre Vilnius”, într-o propunere de AMÂNARE a lansării campaniei, cel puțin până după vizita Suveranului pontif.
Jurgis Ramanauskas, unul dintre creatorii campaniei, au declarat: „Foarte puțini oameni știu unde este Vilnius, dar când ajung aici se îndrăgostesc de oraș. Acest amănunt a reieșit din discuțiile noastre cu vizitatorii internaționali și am formulat ideea că Vilnius este sinonim cu teoria punctului anatomic G – nimeni nu știe unde este, dar, odată descoperit, toată lumea este foarte mulțumită!”
Nu se știe exact cum se va împăca această campanie cu vizita papală, dar premierul lituanian Saulius Skvernelis a declarat pentru televiziunea publică LRT: „Cred că este o alegere ciudată de promovare, dar nu DEPĂȘEȘTE LIMITA într-o țară democratică”.
foto: Vilnius Tourism Board / Wikipedia
foto: Vilnius Tourism Board / Wikipedia