Astfel, cererea mare pentru astfel de unități de învățământ a facut ca în California să se dezvolte în special școlile care aplică un sistem pedagogic bazat pe stimularea curiozității și creativității sau a talentelor artisitice ale copiilor, cum ar fi școlile care aplică metoda Waldorf.
Această tendință este confirmată și de un raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), citat de ziarul spaniol, care afirmă că sistemele de educație care au investit în informatizare nu au înregistrat ”o îmbunătățire notabilă” a rezultatelor obținute de elevi la probele de citit, matematică și știință la alte teste.
”Cele mai performante sisteme de învățământ, precum cele din Estul Asiei au fost foarte prudente în privința utilizării tehnologiilor în sălile de curs”, a comentat directorul pentru educație din cadrul OCDE, Andreas Schleicher. Mai mult, el a mai adăugat că elevii și studenții ”care folosesc tablete și computere au, de foarte multe ori, rezultate mai slabe decât cei care utilizează cu moderație aceste dispozitive”.
”Elevii educați cu diverse tehnologii au deseori o dispoziție scăzută pentru a gândi diferit și pentru a rezolva problemele. Unele abilități precum luarea deciziilor, creativitatea și concentrarea sunt mult mai importante decât mânuirea unui iPad sau completarea unui tabel în Excel, mai ales ținând cont că tehnologia folosită azi va deveni rudimentară și învechită în lumea de mâine”, a spus și Beverly Amico, liderul școlilor Waldorf din America.