Tabloul unui pictor român, vândut pentru 2,27 milioane de euro

Publicat: 13 05. 2016, 13:40

Recordul personal al lui Ghenie a fost stabilit tot anul acesta, când lucrarea sa „The Sunflowers in 1937″ a fost vândută, tot la Sotheby’s, pentru 4 milioane de euro.

În anul 2014, pentru „The Fake Rothko”, Ghenie obținuse (la aceeași Sotheby’s) 1,8 milioane de euro.

Un singur artist plastic român a vândut cu peste 1 milion de euro, și anume Constantin Brâncuși. Recordul absolut al sumei plătite pentru o lucrare a unui artist român este de aproape 30 de milioane de euro pentru sculptura Madame L. R. (la casa de licitații Christie’s, în 2009). Lucrarea provenea din colecția personală de artă Yves Saint Laurent.

În România, prima lucrare a lui Adrian Ghenie scoasă la licitație în anul 2015 a fost „Self-portrait with Laurels” și s-a vândut pentru 22.000 de euro.

Aduan Ghenie colaborează, de mai mulți ani, cu unul dintre cei mai importanți și influenți dealeri de artă pe plan internațional: Mihai Nicodim.

Într-un interviu acordat în exclusivitate „Ziarului de duminică” și realizat de Remus Andrei Ion, Nicodim spune:

„CV-ul unui artist este complet neinteresant pentru mine, și de fapt nu mă uit niciodată pe CV-uri sau «statements». Vă dați seama, când am cunoscut artiști ca Mureșan sau Ghenie, faptul că ei au terminat Academia de Artă la Cluj, la vremea aceea, nu a contat cu nimic. Și nici unul dintre ei nu mi-a dat încă un «artist statement» (…)

Ghenie este genul de talent la care noi toți nu putem fi decât spectatori. Indiferent cum, Ghenie și-ar fi găsit drumul. Am doar marea bucurie și satisfacție să fi fost langă el în această călătorie.

Există artiști în traiectoria cărora o galerie are un cuvânt mai mare de spus, dar nu în cazul lui. Poate că am grăbit câțiva pași facilitând achiziții importante, la începutul carierei, în câteva muzee mari din State, cum ar fi MOCA L.A. («DADA is Dead» 2007), Hammer Museum («Pie Fight 2» – 2008) sau S.F. MOMA («The Trial» – 2009), că am putut organiza prima lui expoziție muzeală în America la Muzeul de Artă Contemporană din Denver (MCA Denver), dar n-am nici o îndoială că Adrian și-ar fi găsit drumul oricum.”

Textul integral al interviului este disponibil la adresa:

http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/mihai-nicodim-din-fericire-managementul-de-arta-din-romania-a-intrat-pe-mainile-tinerelor-generatii-exista-sperante-noi-eram-complet-pierduti-de-remus-andrei-ion-1379433