Țara în care vin cei mai mulți oameni care vor să-și însceneze moartea. Cât costă un „kit de deces”
Elizabeth Greenwood este o turistă care „a murit” în Filipine în 2013. Mulți oameni au asistat la accidentul pe care l-a avut cu mașina sa închiriată pe un drum foarte aglomerat din Manila. La sosirea ambulanțelor, medicii au declarat-o moartă. Cel puțin asta scrie pe certificatul său de deces.
În relitate însă, Elizabeth Greenwood trăiește și lucrează ca jurnalist în New York. Ea este autoarea cărții „Jocul cu moartea: o călătorie prin lumea fraudei cu moartea”.
Ideea i-a venit după ce un prieten a făcut o glumă în acest sens. „Am început să caut pe internet și am descoprit că este o adevărată industrie, foarte mulți experți și consultanți fiind gata să te ajute și să-ți garanteze o rată ridicată de succes a operațiunii”, a declarat jurnalista.
Cum a ajuns în Filipine? Totul a început de la un articol din Wall Street Journal, din 1986, în care un reprezentant al unei case de asigurări spunea că „într-o țară din Asia de Sud-Est, există o morgă privată care preia cadavre nerevendicate, le îngheață și le vinde pentru asigurare”. „Am găsit acest lucru cu totul interesant, bizar și macabru”, a explicat ea.
Elizabeth Greenwood povestește că un „kit de deces” costă între 30 și 400 de euro, însă clienții sunt dispuși să scoată din buzunar și 20.000 de euro pentru a-și construi o nouă identitate.
În cazul său, nu a fost nevoie de un cadavru. „Dacă încerci însă să încasezi o poliță de asigurare de viață, ai nevoie de un cadavru, fără de care ar trebui să aștepți sapte ani pentru ca plata să fie făcută de compania de asigurare”, spune ea.