Canadienii petrec din ce în ce mai mult timp pe internet, folosindu-se de telefoanele inteligente și de tabletele pe care le dețin, în timp ce site-ul Netflix începe să își impună dominația asupra televiziunii clasice, conform unui bilanț al autorității de reglementare în telecomunicații din Canada.
„Mai mult de doi canadieni din patru dețineau un smartphone și mai mult de unul din patru canadieni aveau o tabletă” la sfârșitul anului 2012, potrivit unui raport publicat joi de Consiliul radiodifuzorilor și telecomunicațiilor din Canada, informează AFP.
Timpul petrecut pe internet a crescut în timp ce cel petrecut în fața televizorului a cunoscut o stagnare în Canada, la circa 28 de ore pe săptămână, înregistrându-se totuși o mare diferență între anglofoni și francofoni.
Anglofonii au petrecut în jur de 20 de ore pe săptămână navigând pe internet, anul trecut, cu două ore în plus față de 2011, în timp ce francofonii au consacrat internetului 13 ore în fiecare săptămână.
Un canadian din trei, cu acces la internet, urmărește online emisiuni de televiziune, iar „utilizatorii tipici se uită la programe de televiziune pe internet, în fiecare săptămână, timp de 3 ore”.
Această tendință este evidențiată de succesul de care s-au bucurat serviciile de tipul video on-demand și programele difuzate doar pe internet, fără a fi și televizate. Exemplul cel mai clar este cel al site-ului Netflix, al cărui număr de abonați canadieni a crescut cu 17% față de anul anterior (10% în 2011).
Pe de altă parte, din cele 13,9 milioane de cămine din Canada, 79% au acces la internet și dintre acestea mai mult de jumătate au acces la internet în bandă largă. Totodată, 12 milioane de case au acces la televiziune, dintre care mai mult de jumătate prin intermediul operatorilor de cablu.
Canadienii au profitat de investițiile făcute de operatorii de telecomunicații pentru a se echipa cu telefoane inteligente și tablete și practic toată populația din Canada (99%) are acum acces la o rețea de telefonie mobilă.
Și accesibilitatea la serviciile de telefonie de generația a patra (4G sau LTE) este în creștere în Canada. Între 2011 și 2012, procentajul populației care putea să recepționeze acest tip de serviciu a crescut de la 45% la 72%.
La o populație de 35 de milioane de locuitori, în Canada, anul trecut, existau 27,9 milioane de abonamente la serviciile de telefonie mobilă, față de doar 11,9 milioane la telefonia fixă, la domiciliu, se mai arată în raport.