Telefonul mobil, motiv de gelozie mai puternic decât amantul
Studiul a fost realizat de E.ON și Kantar în 10 țări europene. Aproape 50% dintre români se declară geloși pe timpul petrecut de partenerele lor pe smartphone, față de doar 18% care sunt nemulțumiți de întâlnirile acestora cu prietenele sau în eventuale relații extraconjugale, relevă sondajul.
Ceva mai ponderați, germanii invocă și ei smartphone-ul ca motiv principal de gelozie, însă în proporție de doar 32%.
În Italia însă, lucrurile stau diametral opus. Poate cei mai pasionali dintre europeni, italienii se declară ca fiind foarte geloși în proporție de 65%, însă motivele sunt total diferite. Dramele se nasc în cazul apariției unei alte persoane în cadrul relației și doar 16% dintre italieni percep telefonul mobil al partenerului ca pe un potențial rival.
În nordul Europei, lucrurile rămân reci și raționale. În Suedia, de exemplu, 73% dintre participanții la studiu par să trăiască într-o armonie desvârșită. Doar 11% sunt preocupați ocazional de o potențială relație a partenerului lor și numai 16% sunt deranjați de timpul pe care cel de lângă ei și-l petrece cu ochii în ecranul smartphone-ului. În urma rezultatelor, suedezii ar putea fi desemnați drept cei mai lipsiți de gelozie europeni.
În general, populația Europei pare să se împartă în trei grupuri: 30% dintre cei intervievați sunt uneori geloși pe o eventuală a treia persoană care ar putea interveni în cuplu. Grupul celor care simt ca rivalizează cu telefonul mobil este cu doar 3 procente mai mic. Restul de 43%, deși s-au declarat geloși, nu au putut să se hotărească asupra motivului principal.
Rezultatele fac parte din studiul „Trăind în Europa, 2018”, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franța, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.
Grupul german E.ON a intrat în România în anul 2005, când a preluat fostele societăți de stat din domeniul gazelor naturale și energiei electrice. Companiile din structura grupului operează o rețea de distribuție a gazelor naturale în lungime de peste 22.000 km, respectiv o rețea de distribuție a energiei electrice de peste 81.000 km și deservesc circa 3,1 milioane de clienți din 20 de județe.