Tendințe de călătorie în 2019. Facebook-ul, cardul și mobilul redefinesc modalitățile de rezervare a vacanțelor
Rezervările de bilete vor fi făcute preponderent de pe mobil
Preferința românilor pentru dispozitivele mobile va juca un rol important asupra felului în care aceștia accesează site-uri de turism și efectuează rezervări. Procentul de trafic provenit de pe telefoanele mobile din 2018 a fost de 71,71%, în creștere cu 10% față de 2017, iar estimările indică atingerea pragului de 80% la finalul anului 2019. Accesările de pe alte dispozitive se află în scădere: activitățile de pe desktop au scăzut în 2018 cu 13% , iar de pe tabletă, cu 23%.
Prețurile pentru un bilet de avion se vor stabiliza
În 2017, prețul mediu al unui bilet de avion a fost de 152 de euro, atingând astfel cea mai mică valoare într-o perioadă de patru ani marcată de scăderi constante. În 2018, însă, acesta a crescut la 158 de euro. Se estimeaza că această tendință se va păstra și în 2019. În 2018, cel mai ieftin bilet a costat 5 euro – low cost pentru destinația Bruxelles. Cel mai scump bilet a fost de 17.400 euro, iar traseul a fost cu escala la Paris dinspre Los Angeles spre Bucuresti și retur.
Românii au tendința de a face rezervări în ultimul moment
Românii au tendința de a-și planifica sejururile cu puțin timp înainte de plecare. 35% dintre români își cumpără biletele cu o săptămână înainte de zbor, în timp ce turiștii care își planifică zborurile cu mai mult de o lună înainte ating procentul de 31%. Românii își cumpără biletele de avion, în medie, cu 28 de zile înainte de călătoria propriu-zisă.
Plățile cu cardul vor crește și mai mult
Se estimează că plățile cu cardul vor reprezenta 90% din totalul tranzacțiilor care vor fi efectuate în 2019. Procentul anticipat este în ușoară creștere față de 2018, când 86% dintre călători și-au cumpărat biletele de avion în acest fel.
Crește nevoia de a contacta direct agenția de turism
Un studiu al rețelei de socializare online Facebook arată că 53% dintre utilizatori ar cumpăra un produs doar de la un business cu care pot comunica direct. Atât în România, cât și la nivel global, utilizatorii au arătat un interes crescut pentru utilizarea mai multor canale de comunicare directă online cu clienții de travel, începând cu conturile de Facebook Messenger si WhatsApp.
Modalitățile de contactare directă au înregistrat creșteri in 2018: au fost inițiate 7.000 de conversații online prin Facebook Messenger cu pagina oficială Vola.ro, iar liniile de call center au înregistrat peste 320.000 de apeluri telefonice.
87% dintre cei care utilizează această platformă ca punct de contact cu agenția de travel așteaptă un răspuns în 24 de ore, iar 20% vor să intre în contact cu un consultant în mai puțin de o oră.
Din ce în ce mai multe platforme de travel apelează la chatbots, care pot prelua cereri simultane încă de la primul contact, ușurând astfel comunicarea directă cu un consultant în functie de cererea clienților. La nivel global, 30% dintre clienții care rezervă călătorii se așteaptă sa găsească un chat live pe website.
Foto: Hepta