Test cu limbaj vulgar dat unor elevi de școală generală. Ce spun reprezentanții școlii
Circa 700 de elevi ai școlii britanice Shafton Advanced Learning Center au primit în timpul orelor un test în care li se cerea să noteze și să argumenteze dacă se cuvine sau nu să folosească anumite cuvinte obscene în diferite situații, informează Daily Mail.
Testul a fost împărțit până și elevilor cu vârsta de 11 ani, mai exact începând cu cei din clasa a șaptea și ajungând până la elevii din clasa a noua.
FOTO: Daily Mail
Profesorii le-au cerut copiilor să noteze cât de acceptabilă este folosirea unor cuvinte obscene, acestea apărând necenzurate pe foile împărțite elevilor. Ei aveau posibilitatea de a alege între variantele de răspuns „bine mereu”, „bine câteodată”, „depinde”, „niciodată bine” și aveau obligația de a-și argumenta ulterior răspunsul.
Printre situațiile amintite în testul elevilor s-au numărat rostirea unui cuvânt obscen atunci când o persoană scapă ceva pe jos și folosirea înjurăturilor în sălile de clasă sau la mall.
„Am fost pur și simplu dezgustată, a fost un șoc. Eu nu înjur în fața copiilor și nu cred că ei ar trebui să fie supuși la acest lucru”, a declarat Karen Young, în vârstă de 43 de ani, mama vitregă a lui Lauren Sparks, una dintre elevele care au primit testul în cauză.
Școala britanică Shafton Advanced Learning Center. (FOTO: Daily Mail)
„Lauren a fost și ea dezgustată și a spus că nu ar trebui să i se arate astfel de lucruri și să fie pusă să lucreze așa ceva. Lauren a spus că elevii strigau înjurăturile prin clasă”, a mai adăugat femeia care consideră că testul nu a fost realizat într-o manieră controlată.
Purtătorul de cuvânt al instituției de învățământ a declarat că nu au fost primite plângeri din partea elevilor sau studenților la adresa acestei activități. El a mai explicat că, în ultimele două luni, elevii au primit aceste teste pentru a-i ajuta să recunoască ce cuvinte pot fi sau nu folosite în diferite situații. „Ca parte a responsabilității noastre sociale îi educăm pe elevi să înțeleagă ce fel de limbaj este potrivit, în ce moment și în ce context”, a menționat reprezentantul școlii.