Top 10 cele mai bune „farse publicitare” de groază
Pentru ca o campanie publicitară să aibă succes, trebuie în primul rând să creeze emoție potențialilor clienți, iar în 2013 rețeta de succes pentru astfel de reclame au fost farsele video, scrie Business Insider. Mai mult, acest tip de publicitate a căpătat un nou nume: „prankvertising” (traducere aproximativă- farsblicitate/farse publicitare).
Concret, acest tip de campanii constă în realizarea unor farse filmate cu camera ascunsă pentru a promova, un anumit produs. Avantajul este că multe astfel de reclame au devenit virale într-un timp foarte scurt, ceea ce face ca mesajul să ajungă la un număr foarte mare de potențiali clienți.
Un aspect pus sub semnul întrebării de către specialiști este efectul acestor reclame, mai ales al celor care se încadrează în stilul horror: Cu toate acestea, oricât de mult ar speria clienții, în final, amuzamentul reclamei învinge.
Business Insider a realizat un top 10 al celor mai înfricoșătoare astfel de reclame din întreaga lume.
1. Carrie – Telekinetic Coffe Surprise
Patronii unei cafenele din New York au fost complici la realizarea unui clip publicitar pentru a promova noul film „Carrie”, un remake al filmului de groază cu același nume. În acest sens, cea care a jucat rolul lui Carrie în reclamă apare enervându-se pe un individ care i-a vărsat cafeaua, trântindu-l de perete doar cu pzterea minții.
2. Nivea – The Stress Test
Pentru a-și promova un nou tip de deodorant anti-stres, Nivea a ales să facă o farsă unor persoane aflate în aeroport. Astfel, în timp ce-și așteptau zborul, anumite persoane au fost fotografiate pe ascuns, poza lor fiind rapid printată pe un ziar fals și preluată de un post de televiziune difuzat în aeroport. Mesajul transmis tuturor pasagerilor era că persoana din imagine este căutată de autorități, fiind foarte periculoasă. La final, își fac apariție doi polițiști, „înarmați” cu o servietă metalică în care era deodorantul promovat.
3. Carlsberg – Carlsberg Puts Friends To The Test
Ce ai face dacă un prieten te-ar suna la 3 dimineața să-ți ceară câteva sute de euro, pe care trebuie să-i plătească după ce a pierdut la poker, altfel viața lui este pusă în pericol? Carlsberg a pus la încercare mai mulți bărbați, care au au sunat un prieten pentru a-i chema în ajutor, într-o zonă rău famată, într-un club periculos plin cu persoane ciudate, unde se desfășurau lupte ilegale și prostiuție.
Acei prieteni care au cedat testului au venit, speriați de ce era în jurul lor, și au pus pe masa de poker banii datorați. În acel moment, o cortină cădea și apăreau însemnele cu Carlsberg, mesajul fiind „să-ți ajuți un prieten”.
4. Dead Man Down – Elevator Murder Experiment
O astfel de reclamă a fost preferată și de productătorului filmului „Dead Man Down”, atunci când a fost lansată varianta Blu-Ray. Astfel, publicitarii au pus la cale o farsă în care se mima o crimă în lift, fiind analizate reacțiile oamenilor care voiau să urce. În timp ce unii au sărit în ajutorul „victimei”, alții au fugit, iar unul chiar a scos telefonul pentru a face o poză.
5. Safe Internet Banking – See How Easily Freaks Can Take Over Your Life
O companie care promovează tranzacțiile bancare online a vrut să-și convingă clienții să păstreze confidențialitatea datelor personale prin a le arăta ce se întâmplă dacă nu o fac. Mai precis, un actor a „furat” datele financiare ale unei victime, după care s-a transformat complet în victimă, inclusiv aspectul fizic. Astfel, a început să iasă cu prietenii victimei, să se eticheteze pe Facebook, să cumpere lucruri online în numele lui, totul până când victima s-a speriat.
6. England Department For Transport – #PubLooShocker
Una dintre cele mai „înfricoșătoare” reclame este și cea realizată de departamentul pentru Transporturi a Angliei, care a vrut să transmită un mesaj clar: nu te urca băut la volan. Astfel, în toaleta pentru bărbați a unui bar, în timp ce clienții se spălau pe mâini, oglinda efectiv exploda, apărea un chip rănit, din care curgea sânge.
7. The Curse Of Chucky – Fright At The Bus Stop
Producătorii unei emisiuni din Brazilia au apelat și ei „prankvertising”, realizând o farsă, având în rolul principal pe păpușa Chucky. Astfel, un actor a fost deghizat în faimoasa păpușă de groază și s-a ascuns într-un panou publicitar în care era etalat un poster al noului film „Blestemul lui Chucky”. În timp ce oamenii așteptau în stația de autobuz, falsa păpușă ieșea, râzând, din panoul publicitar și alerga după oameni cu un „cuțit”.
8. Devil’s Due – Devil Baby Attack
În același stil a fost promovat și filmul de groază „The Devil’s Due”, chiar la începutul lui 2014. O echipă de specialiști a creat un bebeluș de jucărie destul de realistic, controlat de o telecomandă, pe care l-au pus într-un cărucior lăsat aparent pe stradă. Pentru a atrage oamenii, bebelușul plângea singur în cărucior, iar când oamenii se apropiau, păpușa se ridica brusc, cu o față înfricoșătoare, țipând.
9. Benjamin Moore – Scariest Job In The World
Compania de vopseluri Benjamin Moore a vrut să sperie zugravii care au ales să vopsească pereții unui hotel „bântuit”. Așa că, în timp ce aceștia își făceau meseria, mobila se mișca de una singură, uneori auzindu-se strigătele unei fantome.
10. LG – Ultra Reality Meteor Prank
Una dintre cele mai cunoscute reclame pe bază de farse este cea de la televizoarele LG. Compania a realizat un clip publicitar în care erau organizate interviuri de angajare, în spatele celui care coordona interviul fiind o fereastră falsă. Astfel, în timpul discuției cu presupusul angajator, cei care vânau slujba puteau vedea pe falsa fereastră cum un meteorit se apropie amenințător de ei.