Studiul a fost realizat în prima jumătate a acestui an, pe un eșantion de 23.116 de respondenți din 26 de țări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa și Orientul Mijlociu și prezintă informații despre 84 de destinații turistice.
Rezultatele studiului mai arată că nu întotdeauna cele mai recomandate destinații de vacanță sunt și cele mai promovate.
Spre exemplu, doar 2% dintre participanții la studiu au văzut reclame sau oferte de vacanță pentru fruntașa clasamentului, Costa Rica.
Clasamentul celor mai apreciate destinații turistice a fost realizat în funcție de experiența turiștilor și de gradul în care aceștia ar recomanda țara respectivă potențialilor vizitatori.
Costa Rica a obținut cel mai ridicat scor la nivel mondial, 63, la polul opus situându-se Tunisia (-7).
În Europa, liderul clasamentului este Austria (58), urmată de Italia (56), Croația (54), Norvegia (53), Grecia (52) și Marea Britanie (52).
România se situează pe locul 67 în topul celor mai recomandate destinații turistice, obținând scorul de 26. În ultimele 12 luni, doar 1% dintre străini au văzut oferte de vacanță sau alte modalități de promovare pentru România.
În schimb, destinațiile pe care românii le-au întâlnit cel mai des în ofertele operatorilor sunt Grecia (49%), Turcia (38%) sau Bulgaria (36%).
Prezentă pe piața din România din anul 1994, Mercury Research este una dintre cele mai mari companii independente de cercetare de piață.
Înființată în 1986, Global Market Research este una dintre cele mai mari rețele de agenții independente de cercetare de piață, reunind 28 de companii din întreaga lume.
În România, Global Market Research este reprezentată exclusiv de Mercury Research.