Traficul din București ți se pare infernal? Se poate și mai rău. În orașe precum Paris, Tokyo, Moscova sau Beijing se poate și mai rău.
Un ambuteiaj se poate întinde chiar și pe câteva sute de kilometri. Mai jos puteți vedea cele mai mari ambuteiaje de-a lungul timpului din diferite părți ale lumii.
Cel mai mare ambuteiaj din Paris s-a înregistrat în anul 1980. Atunci coada de mașini s-a întins pe o distanță de 174 de kilometri pe autostrada dintre Paris și Lyon.
În 2010 drumul expres care leagă capitala Beijing de Tibet s-a blocat într-o lungă coloană de mașini care măsura aproape 100 de kilometri. Pentru ca traficul să revină la normal a durat în jur de 10 zile. Mașinile prinse în ambuteiaj înaintau cu 3-4 kilometri pe zi.
În 2005, atunci când uraganul Rita amenința orașul Houston, din Texas, o mare parte a locuitorilor a decis să evacueze orașul. Dar aceștia au rămas blocați într-un ambuteiaj care se întindea pe mai bine de 160 de kilometri. Peste 2.5 milioane de mașini au transformat autostrada I-45 într-o imensă parcare.
Capitala Japoniei este recunoscută pentru traficul infernal, dar în anul 1990, în Tokyo s-a înregistrat cel mai mare ambuteiaj din istoria Japoniei. Peste 15.000 de automobile au rămas blocate într-o coloană de peste 130 km.
La finalul anului 1990, cele două Germanii se uneau după căderea comunismului în toată Europa de Est. Zidul Berlinului era dărâmat, iar germanii puteau circula din nou liberi. La granița celor două Germanii se crea un ambuteiaj masiv de câteva milioane de mașini.
În orașul brazilian Sao Paulo, în fiecare zi, traficul se blochează pe lungimi mari pe autostrăzile și bulevardele orașului. În iunie 2009, aici s-a stabilit un nou record: 35% din străzile din Sao Paulo au fost complet blocate. Lungimea colanelor de mașini formate în acel an a atins aproape 300 de kilometri.
Moscova, capitala Rusei, este recunoscută pentru ambuteiajele create, dar să circuli pe străzile acestei metropole iarna este un adevărat calvar.
În Taipei, Taiwan, ambuteiajele nu sunt provocate doar de mașini. Aici mașinile circulă cot la cot cu bicicletele.
Diwali, un oraș din nordul Indiei, recunoscut pentru traficul aglomerat.
Așa arată traficul pe autostrada Apapa-Oshodi, în apropiere de Lagos, potrivit The Atlantic.