TOPUL celor mai valoroase branduri din lume. Cine a detronat Apple
Valoarea primelor 10 branduri de lux a crescut cu 16%, la 111 miliarde de dolari, companii ca LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton și până la Burberry Group având ca prioritate exclusivitatea produselor lor.
Hermes, producătorul francez al genților Birkin, deținut parțial de LVMH, a înregistrat la rândul său o creștere de 14% a valorii brandului, la 21,8 miliarde de dolari, și s-a plasat pe poziția a doua.
Gucci, deținut de compania Kering, competitor direct al Vuitton, s-a plasat pe poziția a treia, cu o creștere de 27%, la 16,1 miliarde de dolari.
Vuitton se numără printre producătorii de bunuri de lux care introduc produse mai scumpe, într-un număr restrâns de magazine, cumpărătorii bogați fiind tot mai interesați de branduri percepute ca fiind de elită.
În primul trimestru, veniturile obținute de grupul francez LVMH din comercializarea de haine și articole din piele au înregistrat cea mai mare creștere din ultimii doi ani, indicând că reorganizarea Vuitton funcționează.
„Dacă pierzi exclusivitatea, pierzi statutul de brand de lux. Multe companii renunță la creșterea cotei de piață pentru a scoate în evidență atractivitatea lor pe segmentul de lux”, a declarat Anastasia Kurovskaia, vicepreședinte pentru operațiunile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa ale diviziei de consultanță Optimor a Millward Brown.
În topul brandurilor de lux se mai află în ordine Prada (îmbrăcăminte), Rolex (ceasuri), Cartier (bijuterii), casele de modă Chanel și Burberry, precum și Coach (genți) și Fendi (modă).
Valoarea Burberry a crescut cu 42%, la 5,9 miliarde de dolari, acesta fiind cel mai mare avans în rândul celor 10 branduri analizate.
Valoarea producătorului de genți Coach a scăzut cu 4%, la 3,1 miliarde de dolari, din cauza pierderii atractivității în SUA pe fondul discounturilor, iar cea a casei de modă Fendi, deținută de LVMH, cu 17%, la 3 miliarde de dolari, în lipsa investițiilor din partea grupului.
Topul brandurilor de lux face parte dintr-un studiu anual comandat de compania britanică de publicitate WPP, compania mamă a Millward Brown, în care sunt analizate brandurile din 13 industrii.
Studiul Millward Brown este realizat prin intervievarea a peste 2 milioane de clienți și pe analiza performanțelor companiilor în privința veniturilor și perspectivelor.
Potrivit Millward Brown, Google a devenit cel mai valoros brand din lume, devansând rivalul Apple, care a deținut acest titlu timp de trei ani consecutiv.
Valoarea brandului Google a crescut anul trecut cu 40%, la 159 de miliarde de dolari, în timp ce Apple a consemnat un declin de 20%, la aproape 148 miliarde de dolari. În precedenta ediție a studiului, Google se afla pe poziția a doua.
În clasamentul general, Vuitton se află pe poziția 30.